Koliko boje utječu na ukupno zadovoljstvo gostiju?

Uz sposobnost mijenjanja percepcije te utjecaja na reakcije i odluke, ne čudi što boje igraju tako važnu ulogu u dizajnu smještajnog objekta. Razumijevanjem i uključivanjem psihologije boja mogu se...

Uz sposobnost mijenjanja percepcije te utjecaja na reakcije i odluke, ne čudi što boje igraju tako važnu ulogu u dizajnu smještajnog objekta. Razumijevanjem i uključivanjem psihologije boja mogu se potaknuti emocije kod gostiju koje u konačnici formiraju trajni dojam o smještaju u kojem su odsjeli, prenosi Booking.com.

Vid je naš primarni osjet, a boje koje nas okružuju imaju najsnažniji i najdugovječniji utisak“, objašnjava Suzy Chiazzari, pionirka u području holističkog dizajna i psihologije boja i okoliša. „Boja je univerzalni jezik koji nam šalje poruke o okruženju na svjesnoj i nesvjesnoj razini. Na primjer, nakon ulaska u hotel čiji lobi je uređen bojama dobrodošlice, postavit ćemo raspoloženje koje će utjecati na naš cjelokupni boravak.

Prema Chiazzari, raspoloženje i ponašanje su usko povezani, a određene nijanse uzrokuju određene reakcije i ponašanje. „Na primjer, kad gledamo svijetlo crvenu ili narančastu boju, osjećamo se fizički i mentalno osvježeno te smo skloni više se kretati“, ističe. „Hladnije nijanse će nas pak smiriti, opustiti i usporiti.

Kad je u pitanju odlučivanje o nijansama za pojedine sobe, važno je imati na umu da različita područja smještanog objekta imaju različite svrhe, a paleta boja bi tu svrhu trebala odražavati. „Prostori za recepciju gostiju trebale bi biti uređene bojama dobrodošlice, ali i onima koje najbolje dočaravaju vrstu objekta u koji ulaze“, objašnjava Chiazzari.

I dok je teško kvantificirati koliko zapravo boje utječu na ukupno zadovoljstvo gostiju, one nedvojbeno igraju ključnu ulogu. „Većina ljudi ne ocjenjuje hotele samo s obzirom na lokaciju i uslugu, već i po atmosferi te na koji način ona zadovoljava njihove emocionalne potrebe“, nastavlja Chiazzari. „Boja je jedan od glavnih čimbenika koji mogu utjecati na osjećaj ugode i sreće gostiju te je vjerojatnije da će provesti više vremena u hotelskim restoranima i barovima. Također, ona će imati pozitivan utjecaj na povratne informacije i zadovoljstvo gostiju.

Izvor / foto: Booking.com; Pexels

Vijesti: