Marinada prva pokrenula otkup proizvoda od malih poljoprivrednih proizvođača. Inicijativi se pridružili i veliki trgovački lanci

Karantena i zatvaranja tržnica radi prevencije širenja koronavirusa, posebno je pogodila male poljoprivredne proizvođače, kojima više nije bio dostupan važan kanal prodaje te im je na taj način ugrožena...

Karantena i zatvaranja tržnica radi prevencije širenja koronavirusa, posebno je pogodila male poljoprivredne proizvođače, kojima više nije bio dostupan važan kanal prodaje te im je na taj način ugrožena egzistencija.

Ubrzo su se pojavile razne Facebook kvartovske, gradske, županijske grupe kao online tržnice koje je na jednom mjestu promoviraju lokalne OPG-je i njihovu ponudu te ih direktno spajaju s kupcima. Također, razne IT kompanije napravile su male web shopove kao pomoć upravo OPG-ovia, kako bi olakšali komunikaciju i prodaju.

No, od početka tjedna među prvima, ako ne i prva, Marinada – vodeća tvrtka u regiji u djelatnostima proizvodnje, prerade, otkupa i prodaje svježeg i prerađenoga voća i povrća, pokrenula je akciju otkupa proizvoda malih proizvođača, kako bi pomogla malim OPG-ovima.

Tako su iz Marinade pozvali sve OPG-ove da ih kontaktiraju kako bi preuzeli i na tržište isporučiti proizvode hrvatskih poljoprivrednih proizvođača.  “Mi smo spremni reagirati na način da otkupimo voće i povrće od poljoprivrednih proizvođača, bili oni naši kooperanti ili ne, standardiziramo proizvod koliko je to moguće i isporučimo na tržište“ poručio je vlasnik tvrtke Marinada Denis Matijević.

Dobar odaziv na inicijativu Marinade: Krenuo otkup blitve, salate i mladog luka

Nakon pet dana iz Marinade javljaju kako je odaziv jako doabr te kako su do sada komunicirali s preko 100 proizvođača, a suradnja je realizirana s njih 40-tak. “Zasada se otkupilo najviše blitve, salate i mladog luka, redom proizvoda kojima je sada sezona, a naravno spremni smo otkupiti i sve drugo što sezonski slijedi“, ističe Matijević

Također, Matijević dodaje kako je u trenutnoj situaciji nužno voditi brigu o sigurnoj i dostatnoj opskrbi stanovništva, što oni kao tvrtka i čine. “Posebno je važno brinuti i o malim poljoprivrednicima koji su se sada našli u izazovnim vremenima. Ne smijemo dopustiti da oni prestanu raditi, jer su važna karika za ostvarenje samodostatnosti u budućem periodu”, naglasio je Matijević.

Sjedište tvrtke je u Slatini, gdje se nalazi jedan od najmodernijih proizvodnih pogona za pasterizirano voće i povrće u regiji, a mali proizvođači koji svoju robu žele plasirati u trgovačke lance, iz Marinade pozivaju neka se slobodno jave u otkupne centre tvrtke, koji se nalaze u Virovitici, Varaždinu, Donji Miholjac, Zagrebu i Opuzenu.

Za sve detalje oko plasmana vaše robe u trgovčke lance kontaktirajte tvrtku Marinadu OVDJE

Inicijativu Marinade prepoznali su i veliki trgovački lanci

Iz Marinade istovremeno su pokrenuli inicijativu da isto učine i drugi organizatori proizvodnje i otkupljivači, uz apel na trgovačke lance da takvu robu i prihvate.

Inicijativu su spremno prihvatili trgovački lanci Konzum i Spar, koji će tu robu plasirati prema kupcima, a očekuje se da će se uključivati i ostali, s obzirom na pozitivne reakcije” zaključuje Matijević.

SPAR će otkupljivati voće i povrće malih proizvođača

Kako bi dodatno pomogli malim domaćim poljoprivrednim proizvođačima koji, zbog izvanredne situacije više ne mogu svoje proizvode prodavati na tržnicama, SPAR poziva sve male proizvođače da im se jave kako bi osigurali plasman svojih proizvoda na police SPAR i INTERSPAR trgovine.

Na našim policama mogu se naći proizvodi više od 40 malih domaćih proizvođača i OPG-ova. Uz to, s malim proizvođačima voća i povrća surađujemo i kroz našu robnu marku „Vrtovi Hrvatske“. Pozivamo sve male proizvođače voća i povrća koji više ne mogu plasirati svoje proizvode na tržnice da nam se jave direktno na 01 2410 900 “ističu iz SPAR-a.

Konzum će otkupljivati voće i povrće malih domaćih proizvođača koji su svoje proizvode prodavali na tržnicama.

Konzum će također malim domaćim proizvođačima otvoriti prijeko potreban prodajni kanal nakon zatvaranja tržnica.

Ovom incijativom spremni smo naše kapacitete otkupa i prodajnu mrežu ponuditi i onima koji nemaju mogućnost plasmana svojih proizvoda, ističu iz Konzuma te dodaju: “Voće i povrće hrvatskog podrijetla već čini preko 80 posto prometa u toj kategoriji u Konzumu, a kroz novu inicijativu spremni smo naše kapacitete otkupa i prodajnu mrežu ponuditi i onima koji nemaju mogućnost plasmana svojih proizvoda nakon zatvaranja tržnica Voće i povrće domaćih proizvođača koje su donedavno kupovali na tržnicama građani će uskoro moći nastaviti kupovati u Konzumovim prodavaonicama diljem Hrvatske

Zainteresirani poljoprivrednici mogu se javiti distributerima PIK Vinkovcima, Marinadi i Fragariji koji će vršiti otkup i isporuku Konzumu.

Prilika za resetiranje

Foto: Pexels.com

Nadam se kako ćemo izvuči neku pouku kada prođe ova izvanredna situacija oko koronavirusa te kako ćemo napokon povezati male poljoprivredne proizvođače tj. našu našu proizvodnju s našim tržištem. Također, veliku, ako ne i glavnu ulogu igraju upravo potrošači, koji svojom potražnjom i ponašanjem diktiraju cijelo tržište. Također, ovo će biti prava prilika da napokon povežemo plavu i zelenu Hrvatsku.

No da bi to postigli, moramo se početi baviti strateškim razvojem poljoprivrede. S jedne strane imamo egzaktnu potrošnju i potražnju svake godine kroz turizam ( 20 milijuna dolazaka i 100 milijuna noćenja ), a s druge strane proizvodnju. Dakle, samo trebamo povezati dvije točke. Suludo je i kontra produktivno da mi kroz turizam potičemo uvoz, te tako uvozimo bazične proizvode kao što su jaja, jaja, krumpir, salatu, rajčicu itd… to je dodana vrijednost turizma koja nam kronično nedostaje.

Trenutno u cijeloj paradigmi cijena igra zadnju ulogu.

Prvo i osnovno trebamo osigurati navodnjavanje, plastenike, povećati efikasnost, tehnologiju, osigurati dovoljne količine, standardizirati kvalitetu, pa kasnije skladištenje, hladnjače, dostavu a tek onda dolazi pitanje cijene samog proizvoda. Model klastera je jedini tržišni model koji funkcionira, a kod nas se tek počinje buditi svijest o istome.

Klasteri, povezivanje, standard kvalitete, brendiranje – to je jedini pravi korak ka razvoju poljoprivrede i sutra spajanju s turizmom. Budite sigurni kako će konkurencija ojačati svoju proizvodnju, a hočemo li i mi sami, to je samo na nama.

Više o dodanoj vrijednosti u turizmu saznajte dolje u prilogu.

Povezane vijesti: