Kroz manifestaciju „Slatka ruta hrvatskih otočnih proizvođača“ cilj TZ Grada Korčule je promovirati lokalne proizvođače

Turistička zajednica Grada Korčule, u suradnji s partnerima, organizira pješačku rutu pod nazivom „Slatka ruta hrvatskih otočnih proizvođača“ s ciljem promocije proizvođača koji nose oznaku „Hrvatski otočni proizvod“. Pješačka...

Turistička zajednica Grada Korčule, u suradnji s partnerima, organizira pješačku rutu pod nazivom „Slatka ruta hrvatskih otočnih proizvođača“ s ciljem promocije proizvođača koji nose oznaku „Hrvatski otočni proizvod“.

Pješačka ruta u dužini oko 8 km i trajanju 4 sata obuhvaća četiri proizvođača nositelja oznake Hrvatski otočni proizvod: Cukarin, Škatula, OPG Komparak i OPG Bažika. Sudionicima će se osigurati degustacija proizvoda poput tradicionalnih kolača, meda te džemova i marmelade. Osim degustacija slatkih proizvoda, ruta uključuje posjet glavici Sv. Antuna koja predstavlja vjerski spomenik i zaštićeni spomenik parkovne arhitekture. Do vrha brežuljka vode 101 stepenice uz drvored čempresa zasađenih 1708. godine. Na vrhu glavice na malom popločanom trgu podignuta je u 14. stoljeću crkvica sv. Antuna Pustinjaka. U vrijeme biskupa Španića, krajem 17. stoljeća je obnovljena i danas je posvećena sv. Antunu Padovanskom.

Na kući uz crkvu nalaze se reljefi sv. Antuna Pustinjaka i sv. Antuna Padovanskog. Ruta dalje vodi prema mjestu Lumbarda kroz predio Gornje Blato gdje sudionici rute mogu uživati u prirodi, vinogradima i maslinicima. Iz Lumbarde povratak u Korčulu se organizira kabrio-autobusom.

Direktorica TZ Grada Korčule Hana Turudić izjavila je kako turistička zajednica posljednje četiri godine aktivno radi na promociji tradicionalnih proizvoda kroz manifestacije. „U svibnju 2016. godine, organizirali smo edukativnu – pješačku turu do Žrnova uz degustaciju lokalnih proizvoda, kao prvu aktivnost u ovom smjeru. U 2017. godini smo osmislili manifestaciju ‘Okusi i zvuci otoka Korčule’ (održana u kolovozu, rujnu i listopadu) na kojima su se proizvođači otoka Korčule nudeći gostima svoje proizvode. Manifestacija je bila jako uspješna i osim oduševljenih gostiju, koji su u večernjim satima kušali tradicionalne proizvode (marmelade, maslinovo ulje, med, likere, tradicionalne kolače, inovativne proizvode od tradicionalnih sastojaka…) i sami proizvođači su bili jako zadovoljni što im se pružila prilika za direktnom prodajom. Važno je naglasiti da većina OPG-a nema vlastite kušaonice i trgovine za prodaju svojim proizvoda, pa im je sudjelovanje na ovoj manifestaciji otvorilo mogućnost suradnje s ostalim dionicima u turizmu“, nadodala je.

Potaknuta uspjehom ove manifestacija TZ Grada Korčule je osmislila manifestaciju „Okusi otoka Korčule” koja se u 2018. i 2019. svake srijede u periodu (svibanj-rujan) održava u gradu Korčuli. Nositelji oznake kvalitete „Hrvatski otočni  proizvod” i certifikat “Ekološke proizvodnje” i slično, uvjerili su se da time imaju prednost pred konkurencijom. Već u 2018. godini se znatno povećao broj nositelja oznake „Hrvatski otočni proizvod” na otoku Korčuli, a  u svibnju 2018. godine, TZ Grada Korčule organizator je manifestacije „Sajam Hrvatskog otočnog proizvoda”u gradu Korčuli a zatim i u travnju 2019. godine, uz potporu Dubrovačko-neretvanske županije, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU i suradnju  s udrugom Poslovni klaster „Hrvatski otočni proizvod”.

Na pitanje kako je nastala ideja organizirati ovakav tip pješačke rute, voditeljica destinacijskog menadžmenta TZ Grada Korčule Milijana Borojević objašnjava kako se manifestacija „Okusi otoka Korčule, koja uključuje proizvođače od kojih većina nudi proizvode s oznakom „Hrvatski otočni proizvod”, organizira već drugu godinu za redom. „‘Okusi otoka Korčule’ traju od svibnja do rujna, a produljenjem sezone nadamo se i duže. Okusi otoka Korčule obično započinju “Sajmom HOP-a” koji se ove godine organizirao u isto vrijeme kada i triatlon ‘Izazov Marka Pola’, krajem travnja. U isto vrijeme održavala se i manifestacija ‘Korčulanske Pjatance – proljetni festival hrane i vina’ spajajući tako sport, gastronomiju i otočke proizvode“, izjavila je.

Borojević naglašava kako je cilj turističke zajednice, a sukladno „Strategiji razvoja turizma Grada Korčule“, razvijati ruralni dio Grada, kao i otoka te njegovati autohtonu agrikulturu i gastronomiju. „Otok Korčula ima velik broj proizvođača koji nose prestižnu oznaku Hrvatski otočni proizvod ali svakako treba još raditi na razvoju novih proizvoda, podizanju kvalitete postojećih te proširivanju broja proizvođača koji se bave proizvodnjom autohtonih proizvoda baziranih na kulturnoj baštini te na tradicijskim proizvodima. Nadalje kroz ovo i slična događanja postiže se umrežavanje, ostvaruju kontakti i razvijaju ideje za nove proizvode što je dodana vrijednost svih sličnih projekata. Ovim projektom želimo povezati pješačenje kao oblik aktivnog turizma s degustacijom slatkih proizvoda što je idealno za goste koji na Korčuli borave van glavne sezone kada vremenske prilike dopuštaju kvalitetno bavljenje aktivnostima na otvorenom“, naglašava.

Voditeljica destinacijskog menadžmenta smatra kako kvalitetan razvoj destinacije mora uključiti sve dionike procesa, time i male proizvođače koji nude autohtone proizvode, koji su uvijek interesantni posjetiteljima. „Kvalitetan razvoj destinacije svakako mora biti baziran na stvarnim interesima posjetitelja i na osluškivanju njihovih želja, potreba i navika. Tako je TZG Korčule započela i proces definiranja projekta oznake “Korčulanski suvenir” što će biti dodatan impuls u razvoju poduzetništva vezanog uz turizam na području Grada i otoka Korčule“, nadodala je.

Na pitanje koliko su ovakva događanja važna za promociju turizma, ali i autohtonih otočnih proizvoda, Borojević je uvjerena kako će mali proizvođači, koji ne mogu uložiti znatna sredstva u promociju svojih proizvoda, imati korist od ovog i sličnih budućih događanja. „Proizvodi koje oni nude su autohtoni, a neki spadaju i u domenu nematerijalne kulturne baštine, nešto na čemu trenutno radimo. Neki proizvođači kao na primjer Cukarin, gospođe Smiljane Matijaca su globalno poznati i priznati i turisti dolaze u Korčulu s već definiranom namjerom da posjete ovu izuzetno šarmantnu trgovinu tradicionalnih korčulanskih kolača i slastica. Svakako je namjera ovog projekta i onih koji će se na temelju ovog dalje razvijati učiniti Korčulu prepoznatljivom destinacijom upravo po lokalnim autohtonim i tradicijskim proizvodima i proizvođačima. Bilo da se radi o kolačima, medu, džemovima, maslinovom ulju, slasticama od suhih smokava ili vinu“, objasnila je te nadodala kako je ponuda jedinstvenog iskustva upravo ono što jednu destinaciju izdvaja i razlikuje od drugih sličnih.

Borojević najavljuje kako će se sljedeće godine lansirati mobilna aplikacija putem koje će svi proizvođači, kao i drugi dionici u ruralnom turizmu, moći promovirati svoje turističke proizvode na ruralnom području, ne samo Grada Korčule, već i cijelog otoka. „Želja Turističke zajednice Grada Korčule kao i kolega iz drugih turističkih zajednica na otoku je promovirati zajedničke proizvode. Suradnja u smislu promocije se već nekoliko godina intenzivno razvija, a ova i slična događanja su svakako alat za razvijanje novih proizvoda“, izjavila je te ovom prilikom najavila održavanje triatlona iduće godine koji će se organizirati na prostoru cijelog otoka. „To je jedan od prvih velikih i izazovnih projekata koje će Grad Korčula te sve općine na otoku zajednički ostvariti.

Što se turističkih pokazatelja tiče, Korčula posljednjih godina bilježi rast u dolascima turista i u pred i u posezoni. „Značajniji pomak tijekom listopada u broju dolazaka je vidljiv i očekuje se da će se ovaj trend nastaviti i u narednim tjednima. Gosti Korčule u izvansezonskom dijelu godine dolaze ili s ciljem bavljenja aktivnim turizmom, primarno biciklizmom i pješačenjem ili se odluče na to po dolasku na otok. Korčula ima idealne predispozicije da razvojem ove vrste proizvoda te proizvoda koji se prirodno nastavljaju na sve oblike aktivnog turizma ostvari gotovo sezonu od 365 dana. Kontakti i svakodnevni razgovori s turistima koji dolaze prije i poslije glavne sezone upravo nam to govore i usmjeravaju nas na razvoj ovakve vrste programa“, zaključila je Borojević.

„Slatka ruta hrvatskih otočnih proizvođača“ se organizira u srijedu, 9. listopada, u vremenu od 13 do 17 sati, a cijena sudjelovanja je 150 kuna.

Foto: Turistička zajednica Grada Korčule; Pixabay

Vijesti: