Zagrebačka županija ušla je u jesen s brojkama koje potvrđuju stabilan rast, ali još važnije - s manifestacijama koje su konkretan motiv dolaska i generator turističke potrošnje.
Samo u 2024. održano je 1167 događanja i manifestacija, a u 2025. turizam nastavlja bilježiti stabilan rast.
Prema podacima sustava eVisitor, u rujnu je zabilježeno 7,5 posto više dolazaka i 2 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine. Posebno se ističe rast stranih gostiju, s više od 10 posto dolazaka i više od 2 posto noćenja, što potvrđuje jačanje međunarodne prepoznatljivosti destinacije. Od početka godine ostvareno je gotovo 135 tisuća noćenja.
No, ključna poruka nije samo u brojkama, već u činjenici da su upravo manifestacije glavni motiv dolaska i generator dodatne turističke potrošnje. U globalnom turizmu one se već dugo prepoznaju kao „economic impact driver“. Upravo ta dinamika manifestacija i raznih događanja ( samo 15-30 minuta od Zagreba ) sve snažnije oblikuje turizam Zagrebačke županije.
Nije isto doći u regiju radi “vikend odmora” ili radi specifičnog događaja poput Bučijade, Via Vina ili CRO Racea, jer gosti koji dolaze radi specifičnog događaja troše više, borave dulje i šire svoju potrošnju na smještaj, gastronomiju, transport, shopping, pa čak i dodatne atrakcije u okolici.
Također, manifestacije povećavaju vidljivost destinacije, jačaju lokalne kratke lance (OPG-ovi, vinari, mali proizvođači), "spuštaju" potrošnju na lokalnu ekonomiju, ali i imaju ključnu ulogu u produljenju sezone.
Jesenski program manifestacija u Zagrebačkoj županiji to jasno potvrđuje.