Od Bučijade do CRO Racea: kako manifestacije oblikuju turističku potražnju Zagrebačke županije

Zagrebačka županija ušla je u jesen s brojkama koje potvrđuju stabilan rast, ali još važnije - s manifestacijama koje su konkretan motiv dolaska i gen...

Autor:  Goran Rihelj

25. rujna 2025.

Zagrebačka županija ušla je u jesen s brojkama koje potvrđuju stabilan rast, ali još važnije - s manifestacijama koje su konkretan motiv dolaska i generator turističke potrošnje.

Samo u 2024. održano je 1167 događanja i manifestacija, a u 2025. turizam nastavlja bilježiti stabilan rast.

Prema podacima sustava eVisitor, u rujnu je zabilježeno 7,5 posto više dolazaka i 2 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine. Posebno se ističe rast stranih gostiju, s više od 10 posto dolazaka i više od 2 posto noćenja, što potvrđuje jačanje međunarodne prepoznatljivosti destinacije. Od početka godine ostvareno je gotovo 135 tisuća noćenja.

No, ključna poruka nije samo u brojkama, već u činjenici da su upravo manifestacije glavni motiv dolaska i generator dodatne turističke potrošnje. U globalnom turizmu one se već dugo prepoznaju kao „economic impact driver“. Upravo ta dinamika manifestacija i raznih događanja ( samo 15-30 minuta od Zagreba ) sve snažnije oblikuje turizam Zagrebačke županije.

Nije isto doći u regiju radi “vikend odmora” ili radi specifičnog događaja poput Bučijade, Via Vina ili CRO Racea, jer gosti koji dolaze radi specifičnog događaja troše više, borave dulje i šire svoju potrošnju na smještaj, gastronomiju, transport, shopping, pa čak i dodatne atrakcije u okolici.

Također, manifestacije povećavaju vidljivost destinacije, jačaju lokalne kratke lance (OPG-ovi, vinari, mali proizvođači), "spuštaju" potrošnju na lokalnu ekonomiju, ali i imaju ključnu ulogu u produljenju sezone.

Jesenski program manifestacija u Zagrebačkoj županiji to jasno potvrđuje.

Screenshot 2025 09 24 at 16

Jesenski program u rujnu i listopadu puni hotele, kuće za odmor i restorane u vrijeme kada bi inače potražnja bila znatno manja. Bučijada u Ivanić-Gradu okuplja tisuće posjetitelja i predstavlja najveći hrvatski sajam bučinog ulja i proizvoda od buče, spajajući poljoprivredu i turizam u autentičan doživljaj.

Velika Gorica kroz Gastro Turopolja slavi lokalne okuse i naslijeđe, dok Zelinska Kestenijada postaje obiteljski magnet i podsjetnik na snagu prirodnih resursa. Vinska manifestacija Via Vino powered by Interwine ide korak dalje jer izlazi iz lokalnog okvira i ove godine prvi put nosi međunarodni karakter, potvrđujući Zagrebačku županiju kao regiju u usponu na vinskoj karti Europe.

Svoju dimenziju turizmu daju i sportske manifestacije. CRO Race svake godine dovodi svjetsku biciklističku elitu kroz Samobor, Svetu Nedelju i Jastrebarsko, dok je Croatia Rally već trajno upisao Zagrebačku županiju kraj na kartu globalnih automobilističkih natjecanja.

Upravo ovakva kombinacija kulture, enogastronomije i sporta čini jesen u Zagrebačkoj županiji prepoznatljivom.

„Jesen u Zagrebačkoj županiji donosi autentične doživljaje i pokazuje snagu našeg kraja. Ponosna sam što upravo kroz spoj tradicije, enogastronomije, kulture i sporta uspijevamo privući posjetitelje i domaće i strane te im pružiti iskustvo koje nadilazi klasični turizam. Ove godine naši programi poprimaju i međunarodnu dimenziju, što potvrđuje da Zagrebačka županija ima potencijal i izvrsnost kojima se može mjeriti s najboljima“, istaknula je Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije.

Primjer Zagrebačke županije pokazuje ono što stručnjaci za destinacijski menadžment naglašavaju godinama: manifestacije nisu samo „event za lokalno stanovništvo“, već strateški alat koji podiže vidljivost destinacije, jača kratke lance opskrbe, potiče lokalnu ekonomiju i produljuje sezonu.

Važna poruka za sve dionike u turizmu, od privatnog smještaja i kuća za odmor, preko OPG-ova i ruralnih domaćinstava, pa do hotela: motiv dolaska gostiju nije smještaj - nego destinacija.

Foto tzzz large
Foto: TZZŽ

Gost neće odabrati apartman, kuću za odmor ili hotel samo zato što postoji. Gost dolazi jer želi doživjeti priču, događaj, manifestaciju, i kvalitetan sadržaj. Smještaj je tek okvir, dok je stvarni razlog dolaska iskustvo koje nudi destinacija.

Zato je iznimno važno da svi pružatelji usluga budu upoznati s manifestacijama, atrakcijama i ponudom svoje destinacije i šire okolice. To je ključ da gostu ponudite dodanu vrijednost. Ne samo krevet i doručak, nego doživljaj zbog kojeg će produžiti boravak, više potrošiti i vratiti se ponovno.

Preuzmite Program događanja za listopad u Zagrebačkoj županiji, podijelite ga s gostima, promovirajte manifestacije i motive dolaska, a time indirektno promovirate i svoj smještaj.

Sadržaj je motiv dolaska, pogotovo na kontinentu - to vas puni, ispričajte priču o manifestaciji, snimite video, komunicirajte što raditi u destinaciji, uvijek dajte širi kontekst. Obiđite ih i sami, jer tek kad osobno proživite manifestaciju, možete je istinski preporučiti gostima.

Turizam nije samo broj noćenja, turizam je emocija, priča i doživljaj. A upravo manifestacije su najbolji alat da se ta priča ispriča.

Foto: TZZŽ / ilustracija: hrturizam

Autor:  Goran Rihelj

25. rujna 2025.