Održan okrugli stol i promocija stručnog e-priručnika Audiomenadžment u turizmu

Autor:  HrTurizam.hr

2. ožujka 2022.

U knjižnici Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu ( 28.02.2022. ) održao se okrugli stol Audiomenadžment u hrvatskom turizmu, povodom promocije stručnog e-priručnika Audiomenadžment u turizmu, autora prof. dr. sc. Christiana Stipanović s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i izv. prof. dr. sc. Diane Grgurić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci.

Nakon uvodne riječi dekanice prof. dr. sc. Sandre Janković na okruglom stolu sudjelovali su: Saša Popovac  - voditelj Odjela za istraživanje tržišta i strateško planiranje HTZ-a, prof. dr. sc. Lidija Runko Luttenberger - Odsjek za politehniku – Sveučilište u Rijeci, doc. dr. sc.  Miljenko Krhen - Tekstilno-tehnološki fakultet - Sveučilište u Zagrebu, Izv. prof. dr. sc. Diana Grgurić, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci i prof. dr. sc. Christian Stipanović, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvo, Sveučilište u Rijeci - uz moderiranje dr. sc. Marina Barkiđija Sotošek, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvo, Sveučilište u Rijeci.

Ključna pitanja audiomenadžmenta u hrvatskom turizmu su:

  • Kako na temelju analize sadašnjeg stanja valorizacije zvuka i glazbe u hrvatskom turizmu i predviđanja dinamike i izazova turističkoga tržišta postaviti cilj​eve valorizacije zvuka i glazbe?
  • Kako afirmirati zvuk i glazbu u kreiranju nove i poboljšavanju postojeće ponude i promocije (afirmacija pozitivnih elemenata i anuliranje negativnih elemenata – buke)?
  • Kako unaprijediti upravljanje zvukom i glazbom u razvoju destinacije?

Zaključci okruglog stola su da pored toga što postoji svijest o mogućnostima i značaju valorizacije zvuka i glazbe u turizmu, hrvatski turizam nedovoljno implementira valorizaciju zvuka i glazbe u ponudi i promociju u uvjetima promjene paradigme shvaćanja turizma kao ekonomije vizualnog doživljaja.

Osnovna ideja audiomenadžmenta je postizanje jedinstvenog auralnog doživljaja i novih turističkih iskustava destinacije, koji se trebaju temeljiti na akustičkoj ekologiji i autohtonim vrijednostima.

S druge strane, vrijednost stručnog e-udžbenika Audiomenadžment u turizmu proizlazi iz toga što predstavlja prvo istraživanje valorizacije zvuka i glazbe u hrvatskom turizmu u sadašnjosti i budućnosti i iz multidsciplinarnog pristupa teme istraživanja u kreiranju nove emocije i unikatnog doživljaja za turiste temeljenog na multisenzornom doživljaju.

Recenzenti su naglasili vrijednost udžbenika s gledišta društvenih i tehničkih znanosti (akustičko dizajniranje u funkciji minimiziranja negativnog utjecaja buke). Akustička perspektiva razmatra se u okviru akustičke ekologije, a ekonomska u okviru partnerskog udruživanja i sinergije menadžerskih funkcija u upravljanju valorizacijom zvuka i glazbe.

Screenshot 2022 03 02 at 10

Priručnik je rezultat znanstveno-stručnih projekata koji uključivanjem partnera iz akademske zajednice i gospodarstva rade na provedbi inovacijskih aktivnosti. S priručnikom su autori nastojali otvoriti prostor za nova promišljanja o ulozi i položaju glazbe u turizmu, posebno nakon pandemije bolesti COVID-19, kada će se turističko poslovanje općenito, nužno naći u traženju novih koncepata poslovanja zbog sve većih izazova turbulentnog turističkog tržišta.

Priručnik se bavi audiomenadžmentom u razvoju turizma destinacije.

Nudi prve spoznaje o audiomenadžmentu u hrvatskom turizmu i otvara temu o upravljanju zvukom i glazbom u ponudi i promociji s ciljem razvijanja novih doživljajnih vrijednosti. Analiza audiomendžmenta u hrvatskom turizmu temelji se na istraživanjima koja su provedena 2019. i 2020. godine, s ciljem dobivanja uvida u sadašnje stanje valorizacije zvuka i glazbe i scenarij razvoja u budućnosti.

Priručnik se sastoji od uvodnog dijela u kojemu se definira i određuje opseg problema AUDIOMENADŽMENTA U TURIZMU. Zatim se u poglavlju TURIZAM, GLAZBA I ZVUK, glazba i zvuk sagledavaju kao turistički resursi pozitivnih vrijednosti, čije se negativne posljedice u obliku buke  razmatraju u idućem poglavlju PROBLEM ZVUČNOGA ONEČIŠĆENJA. SredišnjI dio priručnika bavi se audiomenadžmentom u hrvatskom turizmu. Postojeća situacija analizira se u poglavlju UPRAVLJANJE GLAZBOM I ZVUKOM U HRVATSKOM TURIZMU, dok se aspekti budućeg razvoja audiomenadžmenta u hrvatskom turizmu razmatraju u poglavlju SCENARIJ RAZVOJA. U poglavlju MODEL AUDIOMENADŽMENTA predstavlja se i analizira konkretan prijedlog modela audiomenadžmenta koji je izrađen na principima akustičke ekologije i partnerskog ekonomskog udruživanja. Posljednje poglavlje ZAKLJUČNA RAZMATRANJA nudi pogled na važnost audiomenadžmenta u rekoncepciji i razvoju novog turizma destinacije 

Priručnik je objavljen u interaktivnom e-obliku, a možete ga proučiti i preuzeti OVDJE: AUDIOMENADŽMENT U FUNKCIJI ODRŽIVOG RAZVOJA HRVATSKOG TURIZMA

Foto: Wendy Wei / Ilustracija: HrTurizam.hr

Autor:  HrTurizam.hr

2. ožujka 2022.