U knjižnici Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu ( 28.02.2022. ) održao se okrugli stol Audiomenadžment u hrvatskom turizmu, povodom promocije stručnog e-priručnika Audiomenadžment u turizmu, autora prof. dr. sc. Christiana Stipanović s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i izv. prof. dr. sc. Diane Grgurić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci.
Nakon uvodne riječi dekanice prof. dr. sc. Sandre Janković na okruglom stolu sudjelovali su: Saša Popovac - voditelj Odjela za istraživanje tržišta i strateško planiranje HTZ-a, prof. dr. sc. Lidija Runko Luttenberger - Odsjek za politehniku – Sveučilište u Rijeci, doc. dr. sc. Miljenko Krhen - Tekstilno-tehnološki fakultet - Sveučilište u Zagrebu, Izv. prof. dr. sc. Diana Grgurić, Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci i prof. dr. sc. Christian Stipanović, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvo, Sveučilište u Rijeci - uz moderiranje dr. sc. Marina Barkiđija Sotošek, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvo, Sveučilište u Rijeci.
Ključna pitanja audiomenadžmenta u hrvatskom turizmu su:
- Kako na temelju analize sadašnjeg stanja valorizacije zvuka i glazbe u hrvatskom turizmu i predviđanja dinamike i izazova turističkoga tržišta postaviti ciljeve valorizacije zvuka i glazbe?
- Kako afirmirati zvuk i glazbu u kreiranju nove i poboljšavanju postojeće ponude i promocije (afirmacija pozitivnih elemenata i anuliranje negativnih elemenata – buke)?
- Kako unaprijediti upravljanje zvukom i glazbom u razvoju destinacije?
Zaključci okruglog stola su da pored toga što postoji svijest o mogućnostima i značaju valorizacije zvuka i glazbe u turizmu, hrvatski turizam nedovoljno implementira valorizaciju zvuka i glazbe u ponudi i promociju u uvjetima promjene paradigme shvaćanja turizma kao ekonomije vizualnog doživljaja.
Osnovna ideja audiomenadžmenta je postizanje jedinstvenog auralnog doživljaja i novih turističkih iskustava destinacije, koji se trebaju temeljiti na akustičkoj ekologiji i autohtonim vrijednostima.
S druge strane, vrijednost stručnog e-udžbenika Audiomenadžment u turizmu proizlazi iz toga što predstavlja prvo istraživanje valorizacije zvuka i glazbe u hrvatskom turizmu u sadašnjosti i budućnosti i iz multidsciplinarnog pristupa teme istraživanja u kreiranju nove emocije i unikatnog doživljaja za turiste temeljenog na multisenzornom doživljaju.
Recenzenti su naglasili vrijednost udžbenika s gledišta društvenih i tehničkih znanosti (akustičko dizajniranje u funkciji minimiziranja negativnog utjecaja buke). Akustička perspektiva razmatra se u okviru akustičke ekologije, a ekonomska u okviru partnerskog udruživanja i sinergije menadžerskih funkcija u upravljanju valorizacijom zvuka i glazbe.