Ogroman uspjeh: Fast Review prodao franšizu u Saudijsku Arabiju za impresivnih 1.2 milijuna dolara

Najavljeno širenje i na azijsko tržište.

Autor:  Goran Rihelj

4. lipnja 2024.

Hrvatska traveltech kompanija Fast Review prodala je franšizu u Saudijsku Arabiju za nevjerojatnih 1.2 milijuna dolara.

U razgovoru s Petrom Aračićem, osnivačem i izvršnim direktorom FastReview-a saznajemo kako je franšiza prodana na period od 10 godina i to za milijunski iznos, točnije 1,2 milijuna dolara. 

"Investitor je došao do nas preko naše poznanice, koja je nekad radila za njih u Riyadhu. Radi se o investitorima koji su poznata imena u Saudijskoj Arabiji. Nakon samo tjedan dana na tržištu franšizeri su potisali impresivne ugovore sa nekoliko hotelskih kuca i medicinskih ustanova. Saudijska Arabija je stvarno nova meka za globalno poslovanje. Tržište je u razvoju, ali se iznimno brzo razvija i za deset godina bit će globalni predvodnik, " navodi Aračić istaknuvši kako za potrebe tržišta UEA otvaraju ured u Dubaiju.

Na listi FastReview® popisu klijenata nalaze se poznati hotelski brendovi poput Hiltona, Crowne Plaze, Conrada, Mandarin Orientala, Waldorf Astorie, Accora, Movenpicka, DoubleTreea i mnogi drugi.

Nakon otvaranja tržišta Saudijske Arabije i već trogodišnjeg dobrog pozicioniranja u UAE, najavljeno širenje i na azijsko tržište.

Prošle godine, po prvi put u povijesti, potpisan je globalni partnerski ugovor između domaćeg brenda FastReview i svjetskog lidera, platforme Tripadvisor. Nakon toga su uslijedila partnerstva i s HolidayCheckom i drugim globalnim partnerima.

Kako navodi Aračić, glavni cilj je otvaranje američkog tržišta. Kako je prošle godine potpisan globalni partnerski ugovor sa svjetskim liderom Tripadvisor-om, dobra reputacija i proof of concept poslovnog modela Fast Review-a zainteresirali su i američke investitore. 

"U Americi potrošači najčešće koriste TripAdvisor, Trustpilot i Yelp koji je ponajviše u F&B. No TripAdvisor je i dalje uz Google najjači. Trenutno imamo interes i otvorene razgovore s više potencijalnih investitora na američkom tržištu.  Uskoro otvaramo i ured u Americi, trenutno smo u slaganju ekipe koja će biti zadužena za razvoj američkog tržišta," istaknuo je Aračić.

New project 10

Sama ta činjenica je impresivna, a priča je još značajnija zbog činjenice kako je Tripadvisor kontaktirao FastReview i nakon dublje analize potpisao suradnju s domaćom platformom za recenzije. Prva verzija softvera lansirana je prije četiri godine. Na nekim tržištima Fast Review trenutno nastupa samostalno, dok na nekim tržištima posluje putem franšiza, dok je plan za američko tržište ući u partnerstvo s investitorima. 

Danji razvoj Fast Review-a: širenje i na online reputation management

Kako Fast Review pomaže klijentima dobiti više pozitivnih online recenzija i povratne informacije od klijenata u trenutku dok još uvijek koriste uslugu i dok su im impresije svježe, kao i jačanju vizije brenda i održavanju zadovoljstva klijenata - nova ekstenzija i širenje platforme i na online reputation management segment je logična i prirodna, jer je upravo upravljanje recenzijama ( koje su danas glavna valuta i zvjezdice ) njihov core poslovanja. 

Krenuli smo s uvođenjem reputation management u hotelijerstvo ističe Aračić i dodaje:

"Jedna od velikih novosti je što smo proširili naš proizvod. Trenutno radimo s par velikih hotelskih kuća na prvim analizama baziranim na reputation managementu, nakon čega ćemo prezentirati i proširenje našeg proizvoda. Radi se i pripremnom procesu skeniranja reputacije hotelske kuće na svim društvenim mrežama i platformama za recenzije, nakon čega radimo plan kako podići recenzije putem Fast Reviewa, koliko to donosi u reputaciji, brendu i profitu. Pomažemo našim partnerima da dođu do kvalitetnih rezultata na pravi i strukturirani način koji se temelji na kvalitetnim analizama, konkretnom planu i tehnologiji. Nakon toga putem FastReviewa radimo na svim koracima kako ispraviti nedostatke, poboljšati pozitivne recenzije i podići kvalitete usluge, što se u konačnici naravno reflektira na ukupni profit svakog partnera," zaključuje Aračić. 

Ogroman uspjeh i iskorak. Ne samo za Fast Review koji se u nazad godinu dana fokusirao na širenje na globalno širenje, nego i za cijeli domaći travel tech sektor kao i za brendiranje Hrvatske. 

Foto: ekrem osmanoglu on Unsplash / FastReview / Ilustracija: hrturizam

Autor:  Goran Rihelj

4. lipnja 2024.