Ono kada “male” stvari čine razliku

Grand Park Hotel Rovinj najluksuzniji je hotel u Hrvatskoj, kao i najveća pojedinačna turistička investicija Adris grupe, a upravo nedavno je zasluženo postao i dio jedne od najvećih svjetskih...

Grand Park Hotel Rovinj najluksuzniji je hotel u Hrvatskoj, kao i najveća pojedinačna turistička investicija Adris grupe, a upravo nedavno je zasluženo postao i dio jedne od najvećih svjetskih organizacija u luksuznom hotelijerstvu, The Leading Hotels of the World (LHW).

Osim toga Grand Park Hotel Rovinj je u mnogo čemu poseban i privlači pažnju. U ovoj priči ćemo se fokusirati na vizualni identitet i komunikaciju tj. malim detaljima slaveći ljudsku kreativnost koja me iz dana u dan impresionira.

Jedna od specifičnost hotela je svakako jedinstven pogled na grad vidljiv iz gotovo svih prostorija, a upravo pogled iz hotela na stari grad u Rovinju je najfotografiranija fotografija hotela.

Inspirirani ovom idejom tim agencije Bruketa&Žinić&Grey kreirao je vizualni identitet koji se temelji na interakciji gosta s destinacijom. I upravo se tu skrivaju neki po meni odlični detalji, male, ali velike stvari koje čine razliku.

No, prije priče iz hotela Grand Park Hotel Rovinj, da malo začinimo cijelu priču.

Moć fotografije i društvenih mreža

Moć fotografije je oduvijek bila impozantna, kako prije, a tako i danas. Čak i u digitalnom svijetu, zahvaljujući društvenim mrežama, a pogotovo Instagramu u nazad par godina. Čak neka odlična fotografija na društvenim mrežama mlađoj populaciji može biti i motiv dolaska. Samo da i oni mogu popuniti svoj Instagram zid istom fotografijom i dobiti tisuće lajkova.

Ako nije objavljeno na Facebooku ili Instagramu, kao da se nije ni dogodilo – poznata je narodna poslovica u modernom digitalnom doba u kojem živimo.

Tako zahvaljujući moći Instagrama mnoge manje destinacije zbog velike navale turista imaju velikih problema u kontekstu overtourisma. Upravo nedavno je austrijsko selo Hallstatt koje je proglašeno kao “naj Instagram gradom na svijetu” reagiralo sa zamolbom da ih turisti više ne posjećuju.

Naime, radi se o UNESCO lokalitetu od 1977 godine, a kako piše The Sun , navodno je upravo to mjesto bila inspiracija za Disneyev film Frozen. U mjesto živi 780 stanovnika, a kako prenosi Deutsche Welle, a prošle godine ovu malu destinaciju je posjetilo 1 milijun turista samo iz Kine.

Tako jedno malo selo u Austriji ima šest puta više turista po glavi stanovnika nego Venecija. A sve zbog potrebe da se opali jedan selfie iz ove popularne Instagram destinacije.

Grad je čak zatvorio ceste u pokušaju da odvrati turiste, ali bez ikakve sreće. Gradonačelnik Alexander Scheutz izjavio je kako je Hallstatt važno djelo kulturne povijesti, a ne muzej, te kako žele smanjiti broj turista barem za trećinu, ali kako nemaju i ne znaju način kako. Tema o kojoj možemo knjigu napisati, no krenimo dalje….

Fotografiramo nikad više, a imamo nikad manje fotografija

Danas zahvaljujući činjenici što svi imamo odličan fotoaparata ( mobitele ) u džepu, koji je spreman uvijek i sada za opaliti dobro fotografiju, potrebi ili načinu života da dijelimo fotografije na društvenim mrežama, fotografiramo više nego ikada u povijesti čovječanstva, ali nažalost imamo nikada “manje” fotografija.

Kada ste zadnji put izradili neku fotografiju? Obiteljsku ili s nekog putovanja? ili još bolje kada ste pogledali fotografije koje ste slikali, pogotovo one u nazad par godina?

Nažalost, imamo na tisuće fotografije zarobljene u našim mobitelima ili hard disku kao backup, a koje rijetko ili nikada ne gledamo. Nemamo vremena ili više nemamo naviku izrađivati fotografije, što je i logično sukladno vremenu u kojem živimo. No, upravo sam neki dan zbog renovacije čistio tavan i stare ormare gdje sam našao stare prašnjave foto albume. Malo je reći kako su stare slike probudile jake i snažne emocije, ali i žal što danas nemam više fotografija, pravih tj. izrađenih fotografija.

Koja je veza fotografije i hotela Grand Park Hotel Rovinj?

Upravo tom idejom i emocijom vodili su se u agenciji Bruketa&Žinić&Grey.

Tako su spomenuti kreativci za svojeg klijenta Grand Park Hotel Rovinj došli do ideje da naprave dnevnik kojeg zajedno s polaroid-kamerom dobiva svaki gost kako bi bio motiviran bilježiti svoje doživljaje Rovinja.

Kako ističu iz agencije Bruketa&Žinić&Grey ” u današnjem digitaliziranome svijetu, fizička uspomena ponovno nešto znači i na neki je način ekskluzivna. “Identitet je tako u funkciji katalizatora, prenosi priče o Rovinju, a inspirira gosta na introspekciju i bilježenje vlastitih priča i doživljaja

Upravo kako je naglašeno, danas je fizička fotografija postala ekskluzivnost. Smiješno, ali je tako. A ako jedna od fotografija slikana polaroid kamerom iz hotela Grand Park Hotel Rovinj završi u okviru negdje u dnevnom boravku ili frižideru time fotografija dobiva jedan novi faktor – besplatni marketing i snažno pozicioniranje na svjesnoj i nesvjesnoj razini.

Fotografija kao stalni posjetnik na Rovinj i hotel Grand Park Hotel Rovinj

Kao što sam gore spomenuo moć fotografije, zamislite koju moć ima ta fotografija kao stalni podsjetnik na destinaciju i “taj” trenutak, kada se nalazi u dnevnom boravku. Osim što svaki dan, naglašavam svaki dan, podsjeća goste na nezaboravan doživljaj, tako je fotografija i predmet rasprave svakog gosta koji dođe u tvoj dom. Jer sigurno kako svaki gost kada vidi tu fotografiju ili će pitati domaćina o njoj ili će spontano privući pažnju i pokrenuti interakciju.

A kada se priča stalo ponavlja i vraća iz podsvijesti, tu je moć fotografije i besplatnog marketinga time još jača. Isto vrijedi i za autentični i originalni suvenir.

Lokalna priča – važnost autetničnosti

Autentičnost se ne može kopirati, ona je jedinstvena i upravo autentičnost stvara komparativnu prednost spram svih drugih. Zato je autentičnost glavna esencija u turizmu. Kako u turističkom proizvodu, promociji, dizajnu, arhitekturi pa tako i vizualnoj komunikaciji.

Kako ističu iz agencije Bruketa&Žinić&Grey sljedeći arhitektonsku zamisao hotela i cjelokupan je njegov brending diskretan i vidljiv samo tamo gdje je nužno, poput glavnog ulaza. “Umjesto toga, komunikaciju nosi verbalni identitet sazdan od lokalnih priča i legendi koje su poslužile i kao inspiracija u imenovanju pojedinih segmenata hotela: Viva Eufemia, Laurel&Berry, Cap Aurea, Cissa, Bitinada, Primi Terreni”

Svako ime bara, restorana i dijela interijera krije priču čiji su glavni akteri putnici, pomorci, sveci, tvornički radnici ili likovi iz romana, povezani s tim mjestom. Priče se ili njihovi fragmenti mogu pronaći na raznim mjestima u hotelu, od sobe i putnog dnevnika, preko uvodnih stranica menija i vinskih lista, sve do oznaka na staklima.

“Mnogo je staklenih stijena u hotelu koje otkrivaju različite prizore Rovinja. Umjesto aplikacije grafika i logotipa koji služe kako bi upozorili na staklenu površinu, ovdje se ispisuju verbalne i auditivne asocijacije koje nenametljivo ulaze u kadar s pogledom na grad”  navode u agenciji Bruketa&Žinić&Grey.

A dokaz toj tezi je najbolje prikazati donjom fotografijom.

Remember, remember, remember…

Moćno, zar ne? Također, tu se radi i o snažnom pozicioniranju, kako na svjesnoj tako i na nesvjesnoj razini.

Odlično pozicioniranje i vizual koji svakako može postati potencijalni okidač u mozgu kada god gost hotela vidi ili pročita riječ remember, da se sjeti Rovinja tj. Grand Park Hotela. A to je najveća moć u brendiranju. Slobodno možemo ovu poruku staviti i u kategoriju podsvjesnog oglašavanja. U svijetu marketinga odavno je dobro poznata činjenica kako naša podsvijest sluša, vidi i prima informacije, a da toga nismo niti svjesni.

Iako volimo misliti da smo svjesna i racionalna bića, 50 – 90 % odluka donosimo na podsvjesnoj i emotivnoj razini – ističe Dalibor Šumiga, specijalist za bihevioralni marketing iz tvrtke PromoSapiens.

U svakom slučaju, male stvari rade i čine razliku, pa tako i ovi primjeri kao što je polaroid kamera, moć fotografije i famozna riječ remember koja mi se stalno povlači u mojoj glavi. No, koliko god se činile logične, prirodne i jednostavne, upravo u tome leži genijalnost istih, a iza koje stoje sati i sati kreativnog razmišljanja.

P.S. Ne tako davno, i u meni je jedna fotograija probudila želju i motiv dolaska u jednu našu turističku destinaciju – Rovinj. Kako i zašto pročitajte u prilogu.

Foto: Agencija Bruketa&Žinić&Grey

PRILOG:

MOĆ FOTOGRAFIJE U TURIZMU

FOTOGRAFIJA KAO MOTIV DOLASKA U TURISTIČKU DESTINACIJU

Povezane vijesti: