Svi znamo što znači španjolska "siesta", to nije samo popodnevni odmor, već cijela filozofija života. Isto vrijedi i za danski "hygge", njihov recept za sreću tj. sretan život.
Kao i "dolce far niente" u Italiji nije tek lijenost, to je umjetnost uživanja u trenutku, duboko ukorijenjena u kulturi.
To su više od izraza, to su nacionalni brendovi koji se globalno prepoznaje kao dio nacionalnog identiteta., stilovi života koji privlače milijune turista upravo zbog autentičnosti koju nose.
Ono važanije, to nije samo PR, nego svi ti "izrazi" žive i dio su svkaodnevnice. A Hrvatska? Hrvatska ima fjaku.
Neispričanu priču i neiskorišten potencijal.
Fjaka nije lijenost, to je jednostavno stanje duha. To je dalmatinska verzija zen-a. Autentičan kulturni kod, jedinstven na svijetu, koji čeka da postane ono što su hygge, siesta ili dolce far niente - simbol načina života, emocionalni brend i turistički adut. Vrijeme je da je počnemo tako i tretirati.
Upravo to je glavna misija Lane Rogošić Blagojević, koja je nedavno otvorila prvi muzej na svijetu posvećen fjaci - Muzej fjake.
Prema minifestu Muzeja: "Manifesti Muzeja fjake, pa tako i ovaj, okupljaju filozofiju riječi „pomalo,“ „fjaka“ i sporog življenja, pozivajući nas na kulturu koja je inkluzivna, blaga i dostupna svima – ne kao privilegija, već kao temeljno ljudsko pravo. U svijetu ubrzanog ritma, manifest predstavlja povratak jednostavnosti i užitku u malim stvarima."