Prijedlog kako Pravilnikom riješiti problem nejednakih pravila poslovanja u ugostiteljstvu i trgovini

Dugogodišnji turistički djelatnik s bogatom karijerom u turizmu, a sada direktor konzultantske tvrtke Hotels and Marinas Consulting, Mr.sc. Davor Njirić poslao je prijedlog tj. svoje glasno razmišljanje kako Pravilnikom riješiti problem nejednakih...

Dugogodišnji turistički djelatnik s bogatom karijerom u turizmu, a sada direktor konzultantske tvrtke Hotels and Marinas Consulting, Mr.sc. Davor Njirić poslao je prijedlog tj. svoje glasno razmišljanje kako Pravilnikom riješiti problem nejednakih pravila poslovanja u ugostiteljstvu i trgovini slikovito rečeno problem prodaje „coffee to go“ koje prenosim u cijelosti.

Prijedlog kako Pravilnikom riješiti problem nejednakih pravila poslovanja u ugostiteljstvu i trgovini slikovito rečeno problem prodaje „coffee to go“

Poštovana gospođo Brnjac,

Skoro dva mjeseca u dnevnom tisku pratim negodovanje ugostitelja i brojne apele da se riješi apsurdna/besmislena situacija da neki u kafićima ne smiju, a drugi smiju prodavati „coffee to go“. Štoviše, mogu je prodavati trgovci u pekarnici, na kiosku i drugim objektima. Očekivao sam da će Ministarstvo u primjerenom roku riješiti ovaj problem promjenom Pravilnika. S obzirom da problem još nije riješen, niti se najavljuje njegovo rješenje, odlučio sam uputiti Vam ovaj prijedlog. Problematiku dobro poznajem kao autor prvog „Pravilnika o razvrstavanju, minimalnim uvjetima i uvjetima za kategorizaciju ugostiteljskih objekata“ iz kolovoza 1995.god.      

Prijedlog

Predlažem da se „Pravilnik o razvrstavanju i minimalnim uvjetima ugostiteljskih objekata iz skupina: Restorani, Barovi, Catering objekti i Objekti jednostavnih usluga“ (NN 82/2007.) dopuni odredbom: „Ugostiteljski objeti mogu prodavati: hranu, pića, kavu i druge tople napitke, koje uslužuju u objektu, za konzumiranje izvan objekta na bilo koji način: a) prodajom kupcu na pragu objekta, b) prodajom kupcu u prometnom vozilu (drive in) na pragu objekta i c) prodajom kupcu dostavom na njegovu adresu“, te da se izmjenama brišu sve druge odredbe kojima je propisano koje vrste ugostiteljskih objekata mogu vršiti dostavu iz svog asortimana i slične odredbe koje su nepotrebne, kada se propiše ova odredba.  

Obrazloženje

Ovim izmjenama i dopunama Pravilnika samo se jednom odredbom jasno (nedvojbeno i precizno) utvrđuju opća pravila poslovanja – „pravila igre“ kako ugostitelj prodaje kupcu ono što uslužuje gostima u objektu, isto kao što u trgovini trgovac prodaje proizvod kupcu (u pekarnici, na kiosku itd.). Time se izjednačavaju pravila poslovanja svih ugostitelja bez obzira na vrstu njihovih objekata s trgovcima kada je riječ o prodaji proizvoda (trgovini). Slikovito rečeno kada ugostitelji, iznimno, postaju trgovci. Ovim promjenema Pravilnika svima će biti lakše i ugostiteljima i inspektorima i samom Ministarstvu.

Ovo je trebalo davno propisati i uvesti red prije pojave pandemije. To nema nikakve veze s mjerama za njeno suzbijanje, nego logikom i uzancama poslovanja. Mjere su samo otkrile ovaj apsurd.

Treba, međutim, razlikovati ove odredbe Pravilnika od odredbi kojima se utvrđuju mjere nacionalnog Stožera, koji može donijeti mjeru: „U vrijeme zatvorenosti „lock down-a“ kafića oni mogu prodavati „coffee to go“ pod uvjetom da u vanjskom prostoru za usluživanje nema stolova i stolica ili da su oni prekriveni ili vezani tako da se ne mogu koristiti“

Autor: Mr.sc. Davor Njirić

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN