Sada je vrijeme da budete drugačiji i ispričate priču

Prije četiri godine, točnije 2016. godine nakon strašnog terorističkog napad u bruxelleskoj zračnoj luci i na postaji podzemne željeznice, u kojem je poginulo više desetaka ljudi, turizam je logično...

Prije četiri godine, točnije 2016. godine nakon strašnog terorističkog napad u bruxelleskoj zračnoj luci i na postaji podzemne željeznice, u kojem je poginulo više desetaka ljudi, turizam je logično apsolutno stao na neko vrijeme.

Tjednima nakon ovog događaja svjetski mediji su i dalje pisali o ovom strašnom događaju, što je naravno imalo negativne posljedice za turistički sektor. U tu priču uskače Visit Brussels koji si za cilj postavlja promjenu imidža i percepcije Bruxelles kao nesigurne destinacije.

Klasična reklama i promocija kroz klasični mozaični video sigurno ne bi imala koristi, kao niti natječaj za najljepši vrt ili dijeljenje fotografija na društvenim mrežama, pa su se u Visit Brussels obratili domaćoj kreativnoj agenciji Air, a to se pokazalo kao pravi pogodak.

U agenciji Air su se pitali: Tko bi mogao poslati vjerodostojnu poruku da je Bruxelles siguran i otvoren za turiste? Logično i prirodno rješenje su naravno sami stanovnici Bruxellesa.

I tako su došli do ideje za kampanju #CallBrussles.

Naime, u Bruxellesu su postavljene telefonske kutije ili govornice na tri lokacije: na Mont des Arts, na Place Flagey i na Place Communale u Molenbeeku, na koje su zvali posjetitelji iz cijelog svijeta, a prolaznici tj. građani Bruxellesa su se javljali i odgovarali na sva pitanja. Ne može biti autentičnije. Također, svaki pozivatelj imao je i uživo video tj. pogleda na govornicu, te je tako mogao uživo vidjeti s kim razgovara, čime je interakcija dodatno dobila na značaju. A prolaznici tj. stanovnici Bruxellesa su imali priliku ispričati kakvo je stvarno stanje u gradu, ispričati im priču te ih pozvati da ih posjete.

Sada je vrijeme da budete drugačiji i ispričate priču. Naravno, to vrijedi oduvijek, no ako do sada niste razmišljati van okvira, sada je krajnje vrijeme za iskorak.

Iako se radi o kampanji iz 2016. godine, za odlične koncepte i priče nikada nije kasno ih istaknuti. Dapače, upravo spomenuta kampanja nam daje odličan primjer kako treba biti drugačiji, privući pažnju i ispričati priču. Pogotovo sada i u iščekivanju Dana D tj. 15.06. kada se otvaraju većina europskih granice za turizam. Njemačka planira omogućiti turistima planiranje putovanja u 31 europsku zemlju od 15. lipnja čime bi se okončala direktiva protiv svih međunarodnih putovanja.

Kako se u potpunosti otvara europsko turističko tržište, sada je vrijeme da krenu ciljane turističke kampanje. No, kao i inače, a kamoli u ovom trenutku, svi će u isto vrijeme komunicirati i boriti se doslovno za svakog gosta. Pa tako i Hrvatska.

Ono što znamo, biti će strašan šum u komunikaciji.

U cijelom tom šumu u komunikaciji nemamo vremena za reklame, no imamo vremena za odličnu priču. Prodaj mi priču, a ne proizvod – mantra je storytellinga.

A da bi se istaknuli iz mase, bili drugačije, privukli i zadržali pažnju morate ispričati priču i razmišljati van okvira ( out of the box ), kako bi iskočili iz mase. Što to konkretno znači, možete pogledati i u sljedećoj odličnoj kampanji koja je rasturila “internet” s nula eura budžeta za oglašavanje.

Ne zaboravite da riječi ne utječu samo na cijenu jaja – nego i na njegov okus” ističe Rory Sutherland u svojoj knjizi Alkemija.

I da narativ, priča, riječi imaju nevjerojatnu moć. Samo se prisjetite eksperimenta Phillipa Grahama koji je 2010 godine na eBayu kupio najobičnije predmete, te iste te predmete stavio na prodaju, ali s jednom značajnom razlikom. Uz svaki predmet je izmislio osobnu priču i povezanost s predmetom. Rezultat je bio fascinantan. Obinu posudicu za papar kupio je za 99 centi, a isti predmet prodao je za 28 dollara. Ukupno je potrošio 197 dolara, a zahvaljujući samo priči ili narativu zaradio je 8.000 dolara. Moć pričanja priča.

I za kraj jedna zanimljiva činjenica. U prvom filmu #CallBrussles vaša pažnja je bila zaokupljena 1 minutu i 59 sekundi, a u drugom The Village-Phone, čak 2 minute i 40 sekundi. Sveti gral rekli bi marketinški stručnjaci.

Danas je u svijetu marketinga najteže privući i zadržati pažnju. Tu mogu istaknuti i YouTube efekt. Kako postići da gledatelj ne stisne skip na YouTube reklami nakon 5 sekundi? Rješenje je upravo priča tj. storytelling.

Pričajte priče, pričajte naše autentične priče. Koja je vaša priča? Koju priču čete ispričati da dobijete toliko važnu pažnju?

Povezane vijesti: