Ne mogu se točno sjetiti ni kada ni koji je video bio u pitanju, ali prije nekoliko godina, dok sam lutao beskrajem interneta, jedan turistički film mi je privukao pažnju. Bio je drugačiji u najmanju ruku. Odličan narativ, snažna priča, a strani narator na engleskom jeziku imao je glas koji me podsjetio na globalne kampanje velikih brendova – hrapav, bogat i dojmljiv. Kadrovi su bili impresivni, no ne nasumično nabacani, nego povezat s pričom i svakom riječi. Svaki kadar imao je svoj smislen i poseban pečat, a koji se na kraju fenomenalno uklopi u cijeli mozaik ili priču.
Sjećam se tog trenutka, naslonio sam se unatrag i pomislio: "Wow, tko god da je ovo snimio, kapa dolje. Ovo je prava interpretacija onoga što naš turizam treba – svaka destinacija zaslužuje ovakvu produkciju."
Najveći pozitivni šok uslijedio je kada sam shvatio da se radi o domaćoj destinaciji i, još važnije, o domaćoj produkciji. Taj film bio je hrabar iskorak u svijetu turističkih filmova – tada, ali i danas. Kako on naručitelja, tako i od labinske tvrke - Level52, koja stoji iza produkcije.
Za današnji intervju imao sam priliku razgovarati sa Sanel Isanović direktorom tvrtke Level52 iz Labina, koja stoji iza fenomenalnih produkcija, a Sanel će nam pružit uvid u to kako su uspjeli podići standarde i što je potrebno da bi turistički film postao prava umjetnost.
Još jedan zanimljiv detalj koji moram spomenuti. Dok smo dogovarali i slagali narativ za ovaj intervju, Sanel je bio usred nekoliko dodjela nagrada za turističke filmove. I to ne bilo kakvih nagrada – njihovi filmovi ponovno su osvojili i stručni žiri i publiku, prikupivši brojne prestižne nagrade. Sve se to savršeno uklopilo, i nadam se da ovaj intervju dolazi kao "šlag na tortu" još jedne iznimno uspješne godine za Level52 – ne samo u produkciji, već i u potvrdi kvalitete koju prepoznaje cijeli svijet.
Sanel Isanović: U Level 52 stock materijal nikada nije imao mjesta. Svaka naša produkcija je autorska, bez ikakvog korištenja stock-a – i slika i zvuk
Turistički filmovi su se značajno razvili i više nisu samo kompilacije predivnih snimaka mora, plaža i dronova koji lete iznad krajolika i puke izmjene raznih kadrova bez priče i smisla. Današnji filmovi idu mnogo dalje.
Onamo kako je trebalo biti i od početka u turizmu. Ono što ih izdvaja je autentičnost, emotivna povezanost i snažna naracija koja gledatelja uvlači u samu srž destinacije. Upravo autentičnost je naša glavna diferencijacija.
Umjesto da jednostavno prikažu atrakcije, ovi filmovi prenose iskustva, lokalnu kulturu i ljudske priče koje ostaju urezane u pamćenje. Više ne podsjećaju samo na prave filmske produkcije, s pažljivo osmišljenim scenarijima i režijom koja oživljava destinaciju na potpuno novi način, nego su postali upravo to - svojevrsna umjetnost i umijeće stvaranja priča.
Kroz ovaj razgovor, saznat ćemo više o tome kako Level52 pristupa izradi ovih filmova i što je potrebno da bi jedan turistički film bio više od same promocije – da postane umjetničko djelo.