Glavna zadaća Turističkih zajednica je brendiranje i promoviranje destinacije, te po meni ponajviše strateški razvoj destinacije.
Upravo odličan primjer strateškog razvoja možemo vidjeti u Požeško-slavonskoj županiji. Primjer koji bi trebao služiti svim turističkim zajednicama u Hrvatskoj kao putokaz. Pa krenimo redom...
Kvaliteta usluge i ponude u destinacija u ugostiteljskim objektima je izuzetno važna. Najbanalniji primjer možemo gledati kroz kvalitetu kave u caffe barovima. Kao što znamo, iako smo država koja ima jaku kulturu ispijanja kave, jako malo kao potrošači znamo o kvaliteti kave, a dobiti istu kvalitetu kave u kafiću iz dana u dan ili imati konzistenciju kvalitete je iznimno rijetko.
Priča o kavi, kao i o vinima, je široka i kompleksna, svaka je "znanost" sama za sebe, a na kvalitetu kave utječe mnogo faktora. Zašto je kvaliteta kave relativno loša u caffe barovima po cijeloj Hrvatskoj, postoji mnogo razloga, no ponajviše možemo reći kako se radi o edukaciji. Edukaciji koju je prošlo jako malo konobara, dok obrazovni sustav ne izbacuje na tržište bariste. Osim onih koji su se samovoljno educirali na svoj trošak.
Ako želimo privući kvalitetne goste, podići turističku potrošnju i destinacija nam mora biti na toj razini. Od kvalitetnog sadržaja, ponude i pripreme hrane u restoranima, do ponude vina i kvalitetne kave u odabranim restoranima i caffe barovima. Za to nam trebaju kvalitetni (vrijednost za novac) partneri, kao i educirani konobari tj. bariste i sommelieri.
Dakle, pitanje je kako direktno utjecati na podizanje kvalitete izvedbe u destinaciji? Pogotovo ako smo na kontinentu, gdje imamo puno manje ljudskog i financijskog resursa kao i turista, nego na Jadranu. Odgovor je jednostavan - u odabranim ugostiteljskim objektima organiziraš edukacije! I tako cijela destinacija raste i razvija se.
I upravo tu na jednostavan i logičan način uskače Turistička zajednica Požeško-slavonske županije. To je misija i zadaća turističkih zajednica - da utječu na strateški razvoj i podizanje kvalitete destinacije.
Ove godine Turistička zajednica Požeško-slavonske županije posebno se usmjerila na promociju i razvoj vinske i gastronomske ponude i usluga. Tako je u restoranu Grgin dol nedavno održana radionica na temu Uvod u kavu i zanimanje bariste u sklopu projekta "Zlatna Slavonija Eno & Gastro" u organizaciji Turističke zajednice Požeško-slavonske županije.
Radionica je namijenjena vlasnicima i osoblju ugostiteljskih objekata/ restorana kako bi se upotpunilo i podiglo na višu razinu restoransko iskustvo te kako bi dobili ideje o sljubljivanju kave s desertom. Desert otvara puno novih tema. Prvo se podiže potrošnja, kao i zarada, a drugo desert se radi na lokalnom terenu tj. neki novi OPG ili tvrtka, s lokalno proizvedenim namirnicama. Prodajom deserta se turistička potrošnja spušta na više lokalnih partnera. Naravno, kako možemo biti ponosni na našu raznolikost i autentičnost, jedan desert će uvijek biti vezan uz lokalnu autentičnu kulturu i priču. I tako se priča samo širi i nadovezuje.