U promet pušten puni profil dionice Istarskog ipsilona od Cerovlja do Lupoglava

Danas je u promet pušten puni profil dionice Istarskog ipsilona od Cerovlja do Lupoglava, odnosno dodatnih 13 kilometara punog profila Istarskog ipsilona do tunela Učka. Otvorenje punog profila praktički...

Danas je u promet pušten puni profil dionice Istarskog ipsilona od Cerovlja do Lupoglava, odnosno dodatnih 13 kilometara punog profila Istarskog ipsilona do tunela Učka.

Otvorenje punog profila praktički između Pazina do Učke uoči ove turističke sezone dodatno će utjecati na sigurnost, manje gužve, ali i na protočnost prometa.

Integracija Istarske županije u cijelu mrežu autocesta u RH, a time i u europske koridore znači zaključenje projekta koji se gradio desetljećima  i koji je kroz javno-privatno partnerstvo s Bina Istrom dobio kvalitetnu pozitivnu dimenziju“, kazao je Predsjednik Vlade Andrej Plenković na svečanosti puštanja u promet punog profila dionice Istarskog ipsilona od Cerovlja do Lupoglava, istaknuvši kako je to osobito važno jer je Istra preko 90 posto autodestinacija.

Dodao je i kako ostaje 1,5 milijardi kuna vrijedan projekt druge cijevi Učka i projektna dokumentacija za rješavanje ceste do Matulja u Primorsko goranskoj županiji. Još predstoji otvaranje tri kilometra na dionici Lupoglav-Vranja, a nastavak gradnje ceste od Matulja do tunela Učka bi trebalo biti gotovo najkasnije do 2025. godine.

 “To je najvažnije je stvari dovesti do kraja i na taj svi zajedno ćemo biti ponosni na projekt koji je u gospodarskom smislu, u građevnom, ali i u smislu sigurnosti prometa dao jednu sasvim novu dimenziju hrvatskoj mreži auto-cesta, osobito u Istri”, naglasio je Plenković.

Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj, u koji je od početka uloženo 800 milijuna eura. Ova cestovna mreža predstavlja žilu kucavicu Istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje preko 10 milijuna vozila. 

Svi skupa znamo koliko su nam prometna povezanost i prometna infrastruktura važni, što posebice dolazi do izražaja danas kada u korona krizi Istra bilježi izuzetne turističke rezultate, a znamo da smo poznati kao auto destinacija. Kvalitetna prometna povezanost je sigurno korak više za razvoj našeg gospodarstva, posebice u segmentu turizma. Ono što bih posebno želio istaknuti je činjenica da je ovo bila najrizičnija dionica, kad govorimo o onim, nažalost, crnim statistikama, dakle, ovo je ujedno jedna veliki korak po pitanju sigurnosti prometa. ” naglasio je istarski župan Boris Miletić.

Uz postojećih 100 km punog profila autoceste, krajem 2018. nastavljena je izgradnja punog profila Istarskog ipsilona na dionici Pazin – tunel Učka. Dionica Cerovlje – Lupoglav (pod faza 2B1-2) duljine 13 km dio je Faze 2B1 Istarskog ipsilona koja obuhvaća izgradnju drugog kolnika autoceste A8 (2 vozna traka i 1 zaustavni) od čvora Rogovići do čvora Vranja, ukupne dužine 28 km. Vrijednost dionice Cerovlja – Lupoglav i odmorišta Rebri iznosi 550 milijuna kuna

Napomenimo i to da se ovaj tjedan očekuje spajanje konstrukcija Pelješkoga mosta, a koji bi pred ljetnu sezonu 2022. uz sve pristupne ceste trebao biti otvoren za promet.

Foto: Bina Istra / Ilustracija: HrTurizam.hr

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN