Veliki uspjeh prvog festivala Design District Zagreb!

Zahvaljujući festivalu Design District Zagreb koji je od 16. do 19. lipnja zonu oko Martićeve ulice preobrazio u epicentar kreativnosti, svjedočili smo uspješnom događaju koji je jednako oduševio domaće...

Zahvaljujući festivalu Design District Zagreb koji je od 16. do 19. lipnja zonu oko Martićeve ulice preobrazio u epicentar kreativnosti, svjedočili smo uspješnom događaju koji je jednako oduševio domaće i strane posjetitelje, kao i stanovnike četvrti. U samo četiri dana trajanja u festivalu je uživalo nekoliko desetaka tisuća posjetitelja, pokazavši da su pravi nositelji razvoja grada njegovi građani, odnosno njihovo stvaralaštvo, dobre ideje i međusobna suradnja.

Oko 200 suradnika pripremilo je stotinjak projekata izloženih u napuštenim dvorištima, uličnim izlozima, na krovovima i u parkovima, dok je favorit mnogih bila transformacija Ratkajevog prolaza u svojevrstan javni dnevni boravak za druženje stanovnika kvarta i posjetitelja, zatvoren za promet i ispunjen zelenilom. Minimalni urbani namještaj činili su otoci za javni odmor koje je dizajnirao zagrebački studio Grupa, nazvane “Lay-by”, i koje su osim u Ratkajevom prolazu bile postavljene na još nekoliko mjesta u Martićevoj ulici. Dizajneri studija Grupa uz sustav sjedenja, dizajnirali su posebno za Design District Zagreb i ugostiteljske štandove “Stand-by” koji su pokazali da i nužna festivalska oprema može biti dobro dizajnirana i savršeno uklopljena u urbani kontekst.

Mnogi su u ova četiri dana više puta prošetali dizajnerskim kvartom u Zagrebu koji dizajn nije predstavio kao nedostižni luksuz, već metodu i način razmišljanja kojom se zapušteni urbani potencijali mogu kvalitetno preobraziti osluškujući potrebe građana. U raznolikom programu sudjelovali su građani svih dobnih skupina, dok su se djeca najviše zadržavala na prostornoj instalaciji Net, dizajnerskog kolektiva Numen/ForUse, postavljenu između krošnji drveća u Parku 100. brigade hrvatske vojske. Instalaciju Net prihvatili su i roditelji, prepoznavši ju kao poželjnu alternativnu verziju dječjeg parka. Ovaj je projekt jedan od mnogih kojeg su lokalni stanovnici poželjeli zadržati trajnije u svojem kvartu, što je možda najveći izraz uspješnosti Design Districta Zagreb i novo usmjerenja za razvoj grada.

ddd

IKEA urbani vrt na krovu Iblerovog nebodera čiju je realizaciju inicirao upravo festival, nakon festivala ostaje stanarima na trajno korištenje. Njega je u ova četiri festivalska dana posjetilo više od 4000 zainteresiranih, koji su se divili novom i neočekivanom pogledu na Zagreb. Doprinos lokalnoj zajednici neosporivo je i novonastali mural na zapuštenom pročelju zgrade u Vojnovićevoj 19, kojeg je za vrijeme trajanja festivala oslikavao umjetnik Miron Milić u sklopu platforme Upgrade i inicijative za interkulturalni društveni centar.

Zanimanje za arhitektonsku baštinu ove četvrti premašilo je očekivanja te se je za arhitektonska vodstva kvartom tražilo mjesto više. Oris kuća arhitekture, organizator stručnih vodstava kroz četvrt, tijekom festivala je 200-injak ljudi upoznao s pojedinostima o arhitektonskim ikonama kvarta kojeg obilježavaju neke od najznačajnijih objekata iz modernističke epohe. Svojevrsna mješavina edukacije i praktičnih radionica, razvojnih projekata, umjetničkih instalacija, izložbi i mnogo druženja na ulicama i trgovima uz glazbeni program – Design District Zagreb je na opušten i nenametljiv, ali sadržajno bogat način osvježio i dinamizirao brojne prostore u ‘zoni Martićeve’, ali još mnogo važnije – probudio je duh građanske kulture i povezao ljude u zajednicu, potičući njihov vlastiti kreativni potencijal.

ddd2

Oduševljena sam uspjehom prvog festivala Design District Zagreb, koji smo zamislili kao pilot projekt, no – s obzirom na podršku – mislim da nema sumnje da je ovo tek prvi u nizu. U festivalu je participirala gotovo cjelokupna lokalna kreativna zajednica, a u događanju su uživali ne samo posjetitelji, već jednako i lokalni stanovnici. Zaista smo pazili da događanje bude uviđavno prema stanarima i da mogu u njemu uživati jednako kao i turistički posjetitelji kojih je u ova četiri dana bilo doista mnogo. Inozemni turisti su bili sretni što vide jednu kreativnu, no vjerodostojnu i autentičnu sliku Zagreba, a stanovnici kvarta su sretni jer je festival ‘prokrvio’ neke zanemarene ili zapuštene zone. Smatram velikim uspjehom što smo uspjeli zahvaljujući brojnim partnerima i sponzorima, te podršci Grada Zagreba i Turističke zajednica Grada Zagreba postići da sva događanja od radionica do izložbi i koncerata, budu u potpunosti besplatni i nadam se da će tako biti ubuduće.”, rekla je Ira Payer, kreativna direktorica Design Districta Zagreb.

Održavanje Dizajn Distrikta Zagreb u velikoj su mjeri prepoznali domaći i strani brendovi: Franck, HEP, Croatia Osiguranje, Iskon & BonbBon i Strongbow kao glavni partneri festivala te brojni drugi sponzori.

Povezane vijesti: