Može li virtualna stvarnost ugroziti turizam?

U sklopu Foruma slavenskih kultura, organizacije osnovane prije 12 godina u Ljubljani u cilju očuvanja kulturne baštine i osvješćivanja kulturnih vrijednosti i tradicija slavenskih zemalja, na svečanoj dodjeli nagrade Živa 2016. za najbolji slavenski muzej Muzej vučedolske kulture osvojio je nagradu u posebnoj kategoriji za kreiranje novog muzeja.

No osim osvojene nagrade, Muzej vučedolske kulture još jednom oduševljava s svojom promocijom te su s kolegama muzealacima kao i svim zainteresiranima prezentirati Muzej na jedan poseban način, kroz virtualnu stvarnost. U suradnji sa tvrtkom Culex iz Osijeka, koja se bavi 3D dizajnom, napravili su 360 virtualnu šetnju kroz pet odabranih soba gdje su zainteresirani mogli iz Zadra ili bilo koje lokacije na trenutak biti u Muzeju vučedolske kulture.

Kako je to izgledalo i kakve su rekacije pogledajte u videu.

Može li virtualna stvarnost ( VR ) ugroziti turizam?

Odlična promocija koja samo dokazuje prednosti  i mogućnosti virtualne stvarnosti u svrhu promocije kao i interakcije s turistima. Svakako kako još nismo ni svjesni svih mogućnosti VR tehnologije, no budućnost  je obećavajuća. Ako se pitati može li virtualna stvarnost ugroziti turizam, budite mirni, može ga samo unaprijediti.  VR može samo poboljšati turizam. Kad probaš vožnju kartingom u virtualnoj stvarnosti onda poželiš stvarno voziti karting ili avion ili nešto treće” – istaknuo je Hrvoje Prpić, poslovni anđeo i uspješni poduzetnik. Osobno smatram kako tu postoji veliki potencijal kroz pričanje priče o turističkoj destinaciji, koja nam nudi da zainteresiramo potencijalne goste za našu destinaciju te pomoću foto i video materijala najbolje predstavimo ponudu i sadržaj koji nudimo. U konačnici, VR nam pruža personaliziranu promociju i prezentaciju turističke destinacije prema gostu uz svu blagodat tehnologije, od personaliziranih video i foto poruka, reklama do direktne interakcije i povezivanje s društvenim mrežama u realnom vremenu.

Tko prvi napravi 3D vizualizaciju grada bit će na naslovnicama svih svjetskih medija, ističe Andrej Levenski, tehnički direktor Pandora studija iz Zagreba, tehnološko – razvojne tvrtke koja se bavi produkcijom računalnih igara za PC i druge platforme. “VR pruža mogućnost da se netko može virtualno prošetati i kretati po prostoru, no to još nije napravljeno. Sigurno kako će prvi grad koji to omogući imati svjetsku slavu u svim medijima, konkurentsku prednost, a samim time i besplatni marketing” – istaknuo je Andrej Levenski.

A koje sve mogućnosti nudi tehnologija komuniciranja iz prvog lica rekao nam je Vedran Vukman iz tima Streaming Solutions, koji razvijaju Vyoocam kameru za ‘point-of-view streaming’ videa. Vukman ističe kako VR apsolutno ne ugrožava turizam i kako će nove tehnologije samo dodati novu vrijednost turizmu. „Virtualni turistički vodiči koji će imati point of view kameru jedna je od niša koja će se razviti u budućnosti. Putem live streama će se moći posjetiti neka mjesta koja trenutno fizički ne možeš posjetiti i željet ćeš još više posjetiti tu destinaciju. Ljudi griješe ako misle da će VR smanjiti broj turista, a to pripisujem njihovom strahu od novih tehnologija jer ih ne razumiju. To je kao i nogometna utakmica, kada vidiš na televiziji da je nešto super i cool onda to želiš doživjeti i uživo, da je suprotno, nogometne utakmice bi već odavno bile bez navijača na stadionima zbog TV prijenosa“ – zaključio je Vedran Vukman.

Virtualna stvarnost samo može pomoći turizmu, kao i drugim granama, a ne odmoći. Nove tehnologije pružaju nove izazove i prilike za poslovanje, pitanje je samo želimo li to ignorirati ili prihvatiti kao normalan poslovni proces. Važno je pratiti nove trendove i tehnološka dostignuća jer ako destinacije i hotelijeri ne prate korak, vrijeme i tehnologija će ih pregaziti i neće moći više pratiti tržišnu utakmicu.

VR tehnologija je samo još jedan alat za promociju i za ispirčati priču, stvoriti interes i želju da se priča doživi u stvarnosti. Kao što je Vukman istaknuo, jedno je gledati nogometnu utakmicu na televizoru, a sasvim drugo biti na stadionu i doživjeti pravu atmosferu. Razlika je velika, zar ne?

Slobodno prihvatite i prigrlite VR tehnologiju koja samo može pomoći turizmu.

 

 

 

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN