Željana Šikić: Turizam je poput živog bića. Prvi osjeti promjenu, ali jednako se tako živo i brzo vrati

Prema službenim brojkama sustava eVisitor, Hrvatska je već početkom kolovoza premašila ukupne rezultate iz 2020., te je zabilježeno 53 posto više dolazaka i 40 posto više noćenja u odnosu...

Prema službenim brojkama sustava eVisitor, Hrvatska je već početkom kolovoza premašila ukupne rezultate iz 2020., te je zabilježeno 53 posto više dolazaka i 40 posto više noćenja u odnosu na pandemijsku 2020. godinu. Trend premašivanja prošlogodišnjih rezultata i približavanja brojkama iz rekordne 2019. nastavio se i u kolovozu i rujnu, a projekcije za posezonu su i više nego obećavajuće.

Ostvareni rezultati potvrđuju kako je turistička sezona u Hrvatskoj bila vrlo dobro pripremljena, uz ciljane marketinške i PR kampanje, te odličnu međusobnu suradnju svih dionika koji su dali svoj doprinos u realizaciji turističke sezone.

I Šibensko-kninska županija ove sezone bilježi izvrsne turističke rezultate. S obzirom na strukturu smještajnih kapaciteta u županiji, najviše je kreveta u privatnom smještaju pa su ti kapaciteti bili i najbolje napunjeni, no u Turističkoj zajednici Šibensko-kninske županije naglašavaju kako je velika potražnja bila i za vilama za odmor, posebice u zaleđu. Iznimno dobri rezultati ostvareni su i u nautici.

„Jako smo zadovoljni turističkom sezonom jer smo ostvarili rezultate iznad svih očekivanja. Potvrđuju to brojke, ali i zadovoljstvo gospodarstvenika s kojima smo stalno u komunikaciji. Bilo da se radi o smještaju, što se broji kroz naš fizički promet, bilo o ugostiteljstvu i drugim uslužnim djelatnostima. Dobra je vijest što je i posezona počela izvrsno, bukinga i dalje ima, a ranije rezervirano rijetko se otkazuje, premda je cijela zemlja u ‘crvenom’. Ako pogledamo brojke, one pokazuju da smo od početka godine do 22. rujna na osamdeset posto turističkog prometa u odnosu na 2019., rekordnu godinu. Ostvareno je ukupno 5.590.270 noćenja, što je trostruko više nego lani, te 773.965 dolazaka domaćih i stranih gostiju. Protekli dio rujna približava se brojkama iz pretpandemijske godine i uistinu imamo razloga biti iznimno zadovoljni sezonom”, kaže direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije Željana Šikić.

„Kad je riječ o strukturi gostiju, trenutačno prednjače Nijemci, koji su tradicionalno naše najjače tržište. Na drugom su mjestu domaći, a potom slijede Austrijanci, Slovenci i Poljaci”, rekla je Šikić.

Gledajući po destinacijama, najveći broj dolazaka i ostvarenih noćenja zabilježeno je na području koje pokriva TZ grada Šibenika. Putem e-Visitora prijavljeno je 193.563 dolazaka i 1.056.180 noćenja. Na drugom mjestu je područje Turističke zajednice Vodice sa 149.416 dolazaka i 1.032.444 ostvarena noćenja. Slijede potom područja turističkih zajednica Primoštena, Rogoznice, Murter-Kornata, Pirovca te ostali.

„Izvrsni rezultati ostvareni su i u nautičkom turizmu, i u kampovima, kao i u privatnom smještaju, u kojem je oko 65.000 kreveta. S obzirom na to da su tijekom prošlogodišnje turističke sezone najlošije prošli hoteli, ova je sezona za njih bila puno bolja, što potvrđuju i brojke”, dodaje Šikić.

U hotelskom smještaju – koji raspolaže s ukupno oko 10.000 kreveta – do 22. rujna ostvareno je 644.566 noćenja, što je izvrstan rezultat u odnosu na lani, kada je ostvareno oko 280.000.

„Neovisno o trenutačnoj epidemiološkoj situaciji i mogućim “novim valovima” korone, duboko se nadamo da će se trend povratka na dobra stara vremena u turizmu vratiti. Još su svježa sjećanja na negativne učinke za sezonu koji su uslijedili prošle godine nakon 15. kolovoza, kada je naša županija zbog povećane incidencije stavljena na crvenu listu, što je imalo goleme posljedice na ostatak sezone i posezonu. Bojali smo se ponavljanja tog scenarija, ali – na sreću – on se nije dogodio. Za mnoge turističke gospodarstvenike izostanak prošlogodišnje sezone bio je poguban i trebat će im vremena za oporavak, stoga smo uistinu sretni što je ova sezona – unatoč svemu – donijela i donosi zadovoljavajuće rezultate”, rekla je Šikić, dodavši da je turizam vrlo osjetljiva grana gospodarstva koja reagira na svaku nepredviđenu promjenu.

„Turizam je poput živog bića: prvi osjeti promjenu, ali jednako se tako živo i brzo vrati, prilagodi novoj situaciji, za što je najbolji dokaz ova turistička sezona. Pripremali smo se za sve moguće scenarije i moram istaknuti da sam iznad svega ponosna na svoj tim, na moje četiri žene koje ‘dišu’ turizam, na naš rad na puno projekata koji otvaraju nove mogućnosti daljnjeg razvoja turizma, kako u priobalju, tako i u našem predivnom zaleđu. Naravno, ponosna sam i na iznimno dobru suradnju s lokalnim turističkim zajednicama i drugim dionicima u turizmu, bez čije podrške i participacije u svakom projektu ne bismo uspjeli” dodaje Šikić.

Ove godine TZ Šibensko-kninske županije predstavila je novi Brandbook Šibensko-kninske županije koji, između ostalog, sadrži strategiju brendiranja i vizualne identitete svih turistički zajednica s područja Šibensko – kninske županije. Iako je trenutno cijeli proces povezivanja još u tijeku, time su se standardi jedinstvenog, responzivnog dizajna, kao i layout županijskog weba preslikali na lokalne turističke zajednice.

Mislim da smo uistinu divan primjer upravljanja destinacijom. Sad smo već uhodani, mi koordiniramo, a svatko preuzima svoj dio zadatka i prepoznaje benefite takvog destinacijskog menadžmenta. Rezultate razvoja i mogućnosti odmora u županiji koja se diči sa svoja dva nacionalna parka, dva UNESCO sitea, tri parka prirode, prelijepim arhipelagom i zaleđem koje se sve brže razvija kroz aktivni, gastro i kulturni turizam, prepoznaju i naši gosti, na što smo ponosni” zaključuje Šikić.

Foto: TZ Šibensko-kninske


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN