51. Iločke berbe grožđa

S cjelokupnim aranžmanom Iločke berbe grožđa započelo se 1962., a tijekom godina ovaj narodni običaj prerastao je u jednu od najznamenitijih i najatraktivnijih turističkih i kulturno-zabavnih manifestacija

Uskoro započinje tradicionalna Iločka berba grožđa, najznačajnija turistička i vinska manifestacija u Hrvatskoj. U svome 51. izdanju, vraća se s bogatim kulturno-zabavnim program i, naravno, prigodnim eno sadržajima. Manifestacija započinje 23. kolovoza i traje sve do 2. rujna, a središnji dio ove polustoljetne tradicije, najavljuju organizatori, odvija se 31. kolovoza i 1. rujna velikim koncertima grupe Magazin i Miroslava Škore.

Glavni organizator 51. Iločke berbe grožđa je Grad Ilok na čelu s gradonačelnicom Marinom Budimir, a manifestacija je ostvarena u partnerstvu s Turističkom zajednicom grada Iloka. Također, u realizaciju su uključeni vinari Vinskog Klastera Srijem te Iločki podrumi. Svojim sadržajima, program su obogatili Muzej grada Iloka, Knjižnica i čitaonica, Matica Slovačke, brojni ugostitelji, kulturno umjetnička društva i mnogi drugi.

Ove godine, posjetitelje očekuje mnoštvo interaktivnih i zanimljivih sadržaja. Oni koji se u to vrijeme nađu u najistočnijem gradu Hrvatske imat će priliku između ostaloga pogledati stari narodni običaj čuvanja vinograda prije berbe – tzv. Pudarinu, zatim Dunavski maraton čikli, nastupe kulturno umjetničkih društava s područja Slavonije i Srijema, a najmlađi će moći sudjelovati na prigodnim edukativno-zabavnim radionicama. Uz nezaobilaznu gastronomsku ponudu autentičnih delicija, posjetitelji će moći kušati neka od vrhunskih vina te sudjelovati na 6. Noći vina.

Ilok se još jednom profilirao kao dunavsko kraljevstvo vina, a vino se opet pokazalo kao izvrstan turistički proizvod koji privlači brojne ljubitelje dobre kapljice. Ali i stvara dodatnu vrijednost – prije svega brend kojeg vješto pozicionira na turističkoj karti Slavonije, ostatka Hrvatske, usudio bih se reći i cijele regije.

Iločka berba grožđa nastala je iz starog srijemsko-slavonskog običaja okupljanja življa u vrijeme početka berbe s ciljem čuvanja vinograda, ali i više od toga – slavljenja dobre godine i uroda. S cjelokupnim aranžmanom Iločke berbe grožđa započelo se 1962., a tijekom godina ovaj narodni običaj prerastao je u jednu od najznamenitijih i najatraktivnijih turističkih i kulturno-zabavnih manifestacija.

Ilok je i dalje svjestan vrijednosti koje za zajednicu stvara lokalna industrija vina te u potpunosti iskorištava potencijale te grane proizvodnje. Iločke berbe grožđa, ali i drugi vinski festivali u Iloku primjer su dobrog uzdizanja ovog bogatog, ali nažalost nerijetko zaboravljenog kraja. Zlobni će jezici možda reći “zar opet vino?”, ali čemu otkrivati toplu vodu, kada je etablirani, ali nebrušeni turistički proizvod nadohvat ruke. Sama činjenica da iz godine u godinu Iločke berbe grožđa posjećuje sve veći broj turista iz cijele Hrvatske, ali i Vojvodine i bližih regija, govori sama za sebe. Iloku treba aplaudirati jer je u turbulentno vrijeme prepoznao svoje snage i specijalizirao turističku ponudu koja se, ponavljamo, pokazala kao recept uspjeha i pozitivnu priču iz usnule Slavonije.

Program 51. Iločke berbe grožđa možete popratiti na službenom mrežnom sjedištu Grada, Turističkoj zajednici i društvenim platformama.

Povezane vijesti: