Hotel u 13 priča: Tehnička služba - stručno i bez suvišne parade

Donosimo seriju kolumna Hotel u 13 priča autora Domagoja Grgića, hospitality managera koji će kroz 13 kratkih priča iz svog kuta gledanja objasniti sl...

Autor:  Domagoj Grgić

9. ožujka 2022.

Donosimo seriju kolumna Hotel u 13 priča autora Domagoja Grgića, hospitality managera koji će kroz 13 kratkih priča iz svog kuta gledanja objasniti slikoviti prikaz hotela i hotelskog poslovanja.

Domagoj Grgić svoju karijeru u turizmu gradio je u hotelu Le Meridien Lav 5* (Grand Casino Lav i Club Lav), hotelu Martinis - Marchi 5*, višestruko nagrađivanoj Marini Frapa Resort Rogoznica te hotelu Imperial, a trenutno kao ambiciozni i iskusni menadžer ima angažman u Irskoj u Monart Spa Destination 5* (uvršten među 1 posto najboljih hotela na svijetu od strane Tripadvisor-a za 2020. godinu).

Nakon prvih šest priča, donosimo novu priču Tehnička služba - stručno i bez suvišne parade.

Domagoj Grgić / Hotel u 13 priča: Slikoviti prikaz hotela i hotelskog poslovanja.

Grgic 3 2

Tehnička služba - stručno i bez suvišne parade

Kuća od 200 kvadrata ima prosječno 5 soba. Kažu kako oko nje uvijek ima posla. Zamislite samo koliko posla ima oko kuće od 100, 200 i više soba koju popularno zovemo hotel. 
 
Tehnička služba na čelu s voditeljem brine o tehničkoj ispravnosti hotela, a u većini slučajeva se sastoji od električara, vodoinstalatera, strojara, ličioca, stolara, zidara te ovisno o ustrojstvu hotela, ponekad i informatičara. Postoji jasno pravilo. Adekvatan budžet za redovito ulaganje u materijalne i ljudske resurse te održavanje hotelskih sustava osnovni su preduvjeti da bi sve besprijekorno funkcioniralo.  
 
Ako jedan od ovih preduvjeta nije ispunjen, hotel postaje neiscrpno vrelo svih vrsta problema koje možete zamisliti.
Kompleksnost i veličina hotelskih sustava dugoročno ne dozvoljavaju “ad hoc” i djelomična rješenja jer neispravnost jednog od elemenata ruši cijeli sustav.  
 
Sustavi: grijanja i hlađenja, video nadzora, ventilacijski, bazenski, električni, vodovodni, toplinsko-izolacijsko sustavi, telefonski, informatički, TV sustavi kao i kuhinjski i praonički strojevi te sustavi hotelskih dizala predstavljaju veliki izazov za svaku tehničku službu.
 
Budući da hotel troši veliku količinu energenata, potrebno je praćenje troškova na svakodnevnoj razini. Puknuće vodovodne cijevi ili spremnika za gorivo te neispravna električna brojila samo su jedna od velikih zamki koja vodi u financijsku katastrofu. Pametnim ulaganjem u toplinsko izolacijske sustave, sustave na pokret te uvođenjem LED rasvjete mogu se uštedjeti velika financijska sredstva.
 
Kako bi se produžio vijek trajanja, potrebno je na pravilan način koristiti hotelske sustave i strojeve. Nebrojeno puta se u hotelu pojavljuju kvarovi zbog elementarne nebrige pa tako izgore kuhinjski strojevi i pumpe, pokvare se hladnjače, vodovodne cijevi budu zaleđene, a električne utičnice redovito iščupane.
 
Osim što se kvarovima nanosi velika financijska šteta, neugodnost koju može doživjeti gost ili radnik i opasnost koja se stvara za ljudske živote, još je i veća. Zamislite samo kakva se neugodnost dogodi kad gost ostane bez vode, struje ili usluge grijanja i hlađenja ili pak kad ostane u liftu. Ozljeda koja se dogodi eksplozijom kuhinjskog aparata ili kvarom aparata za ubacivanje klora u bazenski sustav može biti fatalna.
 
Djelatnici tehničke službe nisu kontinuirano u kontaktu s gostima kao npr. služba recepcije, ali budući da se ipak susreću s gostima, potrebno je da budu uredni i pristojni. 
 
Gost koji prijavi problem tehničke naravi je generalno ljut i razdražljiv i samo pametan pristup gostu uz uspješno rješavanje problema mogu biti garancija su izbjegavanja naknadnih žalbi.
 
Što se tiče radnog vremena, budući da je za kompleksnije kvarove vrlo često potrebno zvati vanjske kooperante, glavnina posla se obavlja u jutarnjoj smjeni. Radovi manjeg intenziteta se obavljaju u popodnevnoj smjeni. Noćna smjena ovisi o veličini hotela pa se tako u manjim hotelima noćni recepcioner zaduži i obući za manje intervencije, dok u većim hotelima postoje dežurstva tehničke službe.
 
Budući da su zanimanja koja su potrebna za obavljanje poslova tehničke službe vrlo tražena i van sustava hotela, izrazito je teško pronaći i zadržati kvalitetne radnike. Sigurno ne pomaže ni ogromna internacionalna fluktuacija zaposlenika.
 
Zaključno, tekst o tehničkoj službi je vrlo služben, decidiran i ozbiljan što savršeno konvenira s karakterom navedene službe. Stručno i bez suvišne parade.
 
 

 

Autor:  Domagoj Grgić

9. ožujka 2022.