Iva Belaj Šantić, TZ Hvar: Zajednička promocija otoka jedna od najbitnijih aktivnosti zajedničke brand strategije

Hvar - zajednička brand strategija, slogan, vizualni identitet i brand video.

Autor:  Goran Rihelj

17. studenoga 2023.

Turističke zajednice otoka Hvara krajem rujna ove godine predstavile su zajedničku brand strategiju, slogan, vizualni identitet i brand video.

Novi slogan “Otkrij, slijedi i budi svjetlo” i nova brand priča pozivaju na njegovo otkrivanje. Autorica novog vizualnog identiteta je nagrađivana art direktorica Maja Bagić Barić. Inspiracija za logotip bila je čipka od agave, jedno od hvarskih dobara upisanih na UNESCO-v popis svjetske nematerijalne baštine. 

Više informacija o zajedničkom brendiranju pročitaje na: Turističke zajednice otoka Hvara predstavile zajedničku brand strategiju

Riječ je o najopsežnijem brandingu jednog hrvatskog otoka, čiji je cilj povezivanje gradova i općina kroz zajedničku priču te predstavljanje otoka kao jedinstvene destinacije. A sve je to konkretan rezultat Sporazuma o udruživanju turističkih zajednica s otoka Hvara.

Inače, kada pričamo o turističkom brendiranju, sasvim je logično iz bilo koje perspektive, od promocijske, brendiranja, komunikacije do kvalitetnog sadržaja koji je puno veći u cijeloj regiji ili otoku, nego samo u jednoj destinaciji, da Hrvatska brendira prirodne turističke regije. A pogotovo da otoci budu jedan turistički brend prema tržištu. 

Jer otok Hvar je prvi i primarni brend za sve turiste, pogotovo je to očito jer se radi o otoku. Kao i bilo koji otok. Kako ćemo mi posložiti sustav iznutra, da bude što efikasniji i organiziraniji to je za drugu raspravu. No prema tržištu, sasvim prirodno i logično, prema svim pravilima struke, jedan otok mora biti jedan brend. 

U razgovoru s Ivom Belaj Šantić, direktoricom Turističke zajednice grada Hvara saznajem širu priču iza zajedničkog brendiranja otoka Hvara. 

383070553 7050708814942261 8217577260114841725 n
Caption

Ovo je jedan od prvih većih i značajnih rezultata Sporazuma oko udruživanja turističkih zajednica na otoku Hvaru. Kako ste zadovoljni rezultatima? Kakve su reakcije turističkog sektora na Hvaru? 

"Sporazum o udruživanju potpisan je još 2020. godine te su ga započeli prethodni, a realizirali trenutni direktori lokalnih turističkih zajednica (TZG Stari Grad, TZ Vrbovska, TZO Jelsa, TZO Sućuraj, TZG Hvar), a sve s ciljem zajedničkog provođenja jedne ili više aktivnosti usmjerenih razvijanju turističkih proizvoda i promocije destinacije. Upravo je zajednička promocija otoka jedna od najbitnijih aktivnosti na kojima ćemo temeljiti nastavak ove suradnje.

Jedan otok - tisuću priča, tako bih nekako opisala i zadatak koji je agencija Fabular dobila kroz osmišljavanje branding otoka Hvara. Jesu li uspješno prezentirali ono najbolje što Hvar nudi i ono što nas povezuje, pokazat će vrijeme. Za sada reakcije su podijeljene, no smatram da se uistinu trebamo fokusirati na činjenicu da je ovo početak zajedničkih projekata i da je ovo tek prva od tisuću priča."

Prema Sporazumu je definirano "zajedničko provođenje jedne ili više aktivnosti usmjerenih razvijanju turističkog proizvoda i promociji destinacije". Ovim brendiranjem ste napravili iskorak, koji su daljnji planovi u provođenju zajedničkih projekata? Razmišljate li i korak dalje u kontekstu udruživanja drugih aktivnosti, kao recimo: Vinske večeri na cijelom otoku Hvaru - svaki vikend u nekoj drugoj destinaciji... i druge .

"Nastavak suradnje će zasigurno ići u smjeru promotivnih aktivnosti ne samo na sajmovima već i kroz posebne prezentacije otoka Hvara, a u 2024. naglasak ćemo staviti na  zajedničke outdoor projekte. Udruživanje svih aktivnosti je teže izvedivo budući da su nam emitivna tržišta kao i profil gostiju podosta različiti, osobito ako se radi o gradu Hvaru i ostatku otoka.

No s druge strane, upravo su te različitosti ono što moramo iskoristiti i prezentirati kao našu prednost jer njima u stvari proširujemo turistički proizvod koji nije u svim destinacijama isti, a opet je 'na dohvat ruke' svakom posjetitelju otoka. Jednako tako gosta koji inicijalno nije izabrao neku drugu destinaciju, pozivamo da otkrije drugi dio otoka i upozna drugačiju stranu otoka, drugu priču."

Ono što je ključno je komunikacija i brendiranje otoka Hvara prema tržištu, to je i smisao brendiranja. Po meni je ključno da imate i zajedničku web stranicu, društvene mreže, zajedničke budžete za promociju platforme… To ne znači gašenje turističkih zajednica (TZ) ili slično, osobno smatram kako sustav turističkih zajednica treba ojačati, nego upravo o brendiranju kao jedan otok na svim razinama prema tržištu. 

Screenshot 2023 11 16 at 17

"Zajednička web stranica je već aktivna na domeni lightofhvar.com za sada funkcionira kao 'landing page' uz zajedničke promo materijale te vodi na pojedinačne destinacije, no u predstojećem periodu vjerujem da ćemo tehnički, logistički i financijski ići u smjeru njenog jačanja, odnosno obogaćivanja sadržajem.

Gost koji boravi u gradu Hvaru vise od 2 dana posjećuje i ostala mjesta na otoku, jednako tako netko tko je izabrao neko drugo mjesto na otoku, dolazi u grad Hvar barem na nekoliko sati pa se nameće potreba da na jednoj web adresi korisnik može doći do svih informacija."

Sadržaj otoka Hvara na jednom mjestu: svima je u interesu da turisti vide i dožive cijeli otok Hvar, a i više sadržaja možete ponuditi svi zajedno, nego samo jedna TZ. Gosti ne vide nevidljive granice između gradova, županija…  Jeste razmišljali u tom smjeru i možemo li očekivati i u tom segmentu iskorak? To bi svakako bio prvi takav slučaj u Hrvatskoj? 

"Prostora za suradnju i zajedničke projekte kao i volje da ih krenemo realizirati ima, a one postojeće koje svaka destinacija već ima zasebno, zajedničkom promocijom možemo ojačati. Interaktivni web kalendar s prikazom svih otočnih događanja  na jednom mjestu već je osmislilo Savez Platforma, no možda je upravo zajednička domena svih TZ-a mjesto na kojem Platformin projekt možemo bolje prezentirati.

Otok Hvar je jedinstven ne samo po svojoj ljepoti već i po izazovima koje nameću logistička i tehnička pitanja, a prevelika doza kampanilizma zna biti otegotna okolnost, ali vjerujem da nam je, ne samo vodećim ljudima turističkih zajednica, već svim dionicima turističke ponude otoka Hvar, cilj zajednički - a to je predstaviti na najkvalitetniji način sve kulturno-povijesno bogatstvo, tradicije, prirodne ljepote, gastronomiju, vještine i ljude zbog kojih je Hvar redovit na listama TOP destinacija svijeta." 

Zajedničko brendiranje destinacija na otocima bi trebalo biti standard, te se nadam kako će primjer Hvara pratiti i drugi naši otoci. Opet naglašavam, prvenstveno kroz nastup na tržištu, kroz sve kanale komunikacije.

Za kraj Belaj Šantić zaključuje kako se suradnja zasigurno može ojačati u svim segmentima ne samo turističke ponude nego i nastupa "škoja" prema van u svim segmentima, a kao jedan od primjera je i u uvođenje dodatne katamaranske linije Split-Stari Grad čiju su peticiju potpisivali svi otočani.

Autor:  Goran Rihelj

17. studenoga 2023.