Međimurje u samo dva dana rasprodalo prvi održivi i volonterski turistički proizvod - 'z cugom v zeleno Međimurje

z cugom v zeleno Međimurje SOLD OUT

Autor:  Goran Rihelj

11. travnja 2024.

Odlična vijest - nakon samo dva dana, karte za vlak u sklopu testnog održivog i volonterskog turizma TZ Međimurja je rasprodan!

Kampanja čak još nije niti krenula, a karte su rasprodane. To pokazuje kako za održivi turizam ipak postoji interes javnosti, i to domaće. 

Podsjetimo, u sklopu programa "Laboratorij razvoja održivog turizma" TZ Međimurske županije odlučila je testirati određeni vid mobilnosti i povezati ga s volonterskim aktivnostima koji pridonose razvoju zdrave organizacijske kulture lokalne zajednice.

Spojivši održivi turizam, slow travel koncept i volonterstvo, Međimurje čini novi iskorak u turističkom razvoju Hrvatske, kao i novi pozitivan primjer u praksi oko strateškog razvoja destinacije prema održivom turizmu.

Slogan je 'z cugom v zeleno Međimurje, a vlak kao prijevozno sredstvo od metropole do Čakovca, bit će u sklopu kampanje i brendiran naljepnicama. Vlakom iz Zagreba do Čakovca, u destinaciji vožnja ebusom te Hop On i Hop Off busom te vikend pun volonterskih održivh aktivnosti. 

Više o cijelom konceptu pročitajte na: Spojivši održivi turizam, slow travel koncept i volonterstvo, Međimurje predstavlja novi iskorak u turističkom razvoju

Iako se radi tek o testnom i prvom projektu ovog tipa, još k tome održivom i volonterskom turizmu, te kontinentalnoj destinaciji - ne morskoj, fenomenalna je vijest, kako za Međimurje, tako i za cijeli naš sektor, da je odaziv na održivo vikend putovanje više nego uspješno- To dokazuje kako interes za održivi turizam i te kako postoji.Ukratko, u manje od dva dana od objave na društvenim mrežama prodalo se 160 karata i vlak 'z cugom v zeleno Međimurje je popunjen.

Screenshot 2024 04 09 at 12

Kako ističe Rudi Grula, direktor TZ Međimurske županije, u Facebook kampanju su uložili 250 eura te ostale promotivne aktivnosti još nisu niti krenule, a vlak se popunio. Stoga su morali zaustaviti ostale planirane promotivne aktivnosti, kao i FB kampanju, i to samo nakon dva dana od objave na društvenim mrežama. 

Sada razmišljaju o uvođenju novog vlaka tj. novog termina, no kako navodi Grula, moraju prvo provjeriti s partnerima programa jesu li slobodni i mogu li primiti goste u novom terminu. Kako održivi turizam nije masovni, cilj je kreirati grupe od 15 do 20 ljudi, a ne stotine.

U sklopu programa gosti će sudjelovati u uređenju javne osjetilne staze, izradit će hotel za kukce i kućicu za ptice, elemente tradicijske maske za potrebe doma za stare i nemoćne, uredit će se okoliš objekta za djecu s posebnim potrebama, obavit će se proljetni radovi u vrtu regenerativne poljoprivrede, trčati i šetati te skupljati smeće. Izrađivat će i eko svijeće s ciljem prodaje za fond za zbrinjavanje napuštenih pasa, kao i proljetne radove na pašnjaku za ispašu autohtonog Međimurskog konja.

Pripremamo i druge razne održive pakete, nije ovo jednokratna akcija navodi Grula ističući:

"Ovo je pilot projekt i vježba za komercijalne pakete, kao i testiranje tržišta. Radi se o spoju održive mobilnosti, volonterskog i održivog turizma te doživljaja destinacije. Sve se održava na održivim lokalitetima i dionicima u destinaciji koji su certificirani Good Travel certifikatima. To je važno, jer promoviramo i stavljamo fokus na dionike koji su si dali truda i imali svijest te prvi krenuli ka održivom razvoju i turizmu te u prvom krugu ušli u održivo certificiranje. Oni su u uskom krugu ponuđača, ne samo u Hrvatskoj nego i u EU. To je jedina alternativa razvoja turizma o kojem razmišlja cijeli svijet. Certifikat kratkoročno ne pridonosi ništa, jedino dugoročno i sa stvarnim akcijama i održivim razvojem u destinaciji. Sama markica bez akcije nema efekta niti smisla."Podsjetimo, u veljači je u Međimurju je dodijeljeno prvih 13 Good Travel Seal certifikata u Hrvatskoj.

New project 28

Riječ je o nadogradnji na certifikaciju za oznaku Green Destination koju Međimurje nosi kao jedina regija u Hrvatskoj, te znači dodatno unaprjeđenje održivog upravljanja destinacijom i edukaciju dionika. Oznaka Good travel garancija je iznimno visokog standarda u turističkoj industriji s fokusom na očuvanju okoliša.

Tako su u Međimurskoj županiji, u kategoriji smještajnih objekata i hotela, certificirani: Pozojova hiža, Kuća Dobranić, apartman Hiža 38, Kuća za odmor Pušlek, Kuća za odmor Lina, Toplice sveti Martin i hotel Panorama tvrtke DG Sport.Oznaku izvrsnosti Good travel, u kategoriji turističkih agencija dobila je tvrtka Rudi express, a u kategoriji muzeja i centara za posjetitelje Ekomuzej Međimurje malo, Štrikom za Vidikovac na Mađerkinom bregu, Turistička zajednica općine Sveti Martin na Muri za Mlinarovu hižu i pripadajući multimedijsku zbirku. U kategoriji adrenalinskih parkova certifikat je dodijeljen Poljoprivrednom gospodarstvu Geler, dok je u kategoriji vinarija certificirana Vinska kuća Hažić.

Upravo spomenuti partneri uključeni su u program 'z cugom v zeleno Međimurje. Treba spomenuti kako u sklopu programa ljudi plaćaju jedino noćenje u ovim održivim objektima, dok su svi drugi troškovi i programi besplatni tj. subvencionirani od strane TZ Međimurske županije pošto se radi o testnom projektu.  

"Ovo je indikator koliko su domaći gosti zainteresirani za ovakav vid turizma. Pokazuje se da postoji kritična masa publike koju zanima i želi održivi turizam. Održivi turizam je put, ne trenutak. To je revolucija", zaključuje Grula. 

Vrijedi naglasiti i kako sve što je u Strategiji održivog razvoja turizma definirano, Međimurje već ima. Razni domaći, ali i strani turistički stručnjaci kao i studenti, već dolaze u Međimurje kako bi vidjeli održive prakse destinacije uživo. Međimurje je daleko ispred ispred svih kada pričamo o održivom razvoju turizma. 

Cijeli turistički program i koncept pogledaje na: Z cugom v zeleno MeđimurjeSvakako pratimo ovu priču i donosimo izvještaj nakon cijelog projekta.  


Za čitatelje koji žele znati više...

/// Primjer kako se održivo i strateški razvija turizam: komunikacija prema lokalnoj zajednici je ključan korak

/// Zašto Međimurje nije "sexy"? Međimurje mora biti benchmarking našeg turizma

/// Hop on, Hop off koncept u Međimurju odlično se razvija. Školski primjer strateškog razvoja turizma

/// Međimurje opet rastura! Kreće novi invoativni prozivod destinacije - Bus on the move ili Međimurje u pokretu

Autor:  Goran Rihelj

11. travnja 2024.