Turistička zajednica Međimurske županije provela je istraživanje oko zadovoljstva lokalnog stanovništva turizmom u Međimurskoj županiji.
Radi se o ključnom elementu u razvoju turizma, a koji je nažalost često zanemaren i čini primarnu grešku u strateškom razvoju turizma bilo koje destinacije. Naravno, za one destinacije koje ne rade istraživanje o zadovoljstvu lokalnog stanovništva razvojem turizma niti imaju kvalitetnu komunikaciju, kako s turističkim dionicima, tako i cijelom zajednicom.
Jer sve se vrti oko ljudi, prostora, načina i kulture življenja što čini jednu destinaciju jedinstvenom i autentičnom. Upravo su to i glavni elementi samog motiva putovanja. Ako turizam ne pridonosi jačanju lokalne ekonomije, povezivanju kratkih lanaca, ako se ljudi iseljavaju, ne mogu si priuštiti više cijene u destinaciji zbog turizma, ako zbog turizma nije veća kvaliteta lokalnom stanovništvu, ako nemamo dodanu vrijednost turizma kroz povezivanje - onda se postavlja pitanje koji je smisao turizma? Za koga i zbog čega?
Ako se izgubi glavni resurs - a to su ljudi i prostor, onda sve drugo nema smisla. Također, turizam je dodana vrijednost, a ne glavna okosnica razvoja. Činjenica koju kolege na moru nikako da shvate.
S druge strane, turizam je odmor, nova iskustva, zabava, opuštanje, doživljaj i svakako po svim definicijama i značaju spada u pozitivna iskustva. Ironija je u tome što turizam danas obično ima negativni utjecaj ili predznak, što je apsurdno.
Gradimo hotele na predivnim lokacijama, no vizualno iz ne uklopimo u prostor, pa glavni resurs kao što je prostor i okruženje samim time i uništimo. Umjesto da kroz turizma potiče rast lokalne ekonomije i lokalne resurse, isti potiče uvoz. Umjesto da turizam podiže kvalitetu lokalnom životu, često je efekt upravo suprotan.
Zadovoljstva lokalnog stanovništva turizmom u Međimurskoj županiji
No vratimo se na istraživanje. Anketa je provedena u studenom 2023.g, na slučajnom uzorku od 302 ispitanika. Ispitna pitanja za istraživanje kreirao je Institut za turizma Zagreb, dok je anketu provodila agencija Hendal Zagreb.
Također, moram naglasiti još jedan važan element. Prvo istraživanje se radilo 2019. godine, dok je novo rađeno četiri godine kasnije ( 2023. godine ). Sada u TZ Međimurskoj županiji imaju referentnu usporedbu gdje su, kako se razvija destinacija, kako se percipira turizam i što moraju poboljšati.
Sve je to ključan element strateškog razvoja - istraživanje, praćenje i evaluacija - ali i dokaz činjenice kako su čelnih ljudi koji razvijaju turizam u Međimurju bili "ispred vremena".
Kako je u razgovoru za hrturizam Rudi Grula, direktor TZ Međimurske županije izjavio prošle godine, "Sve što je u Strategiji održivog razvoja turizma definirano, Međimurje već to ima. Na svom putu prepoznali smo tri resursa: prostor, ljude i vrijeme - i taj resurs ne smijemo potrošiti." naveo je Grula.
/// Zašto Međimurje nije "sexy"? Međimurje mora biti benchmarking našeg turizma
U istraživanju građani Međimurske županije ocijenili su više faktora, od stavova o turizmu općenito, vrste turizma s najvećim potencijalom do ocijene ukupne kvalitete turističke ponude. Radi točnog razumijevanja rezultata, ispitanici su ocjenjivali svaki segment s najnižom ocjenom brojem 1 do najviše ocijene s brojem 7.