Ne treba izmišljati toplu vodu: Bravo za Požeško - slavonsku županiju na strateškom razvoju

Autor:  Goran Rihelj

24. studenoga 2022.

Može li se batat kombinirati s kulenom i bagremovim medom, koje se vino sljubljuje s čipsom od šarana, što odabrati uz rezance s makom…

Za odgovore na ova pitanja dao je chef Brankom Ognjenovićem i kuhari iz Požeško-slavonske županije jučer u hotelu Mövenpick Zagreb, u sklopu promocije Požeško - slavonske županije kao gastro destinacije. 

Naime, šest kuhara iz Požeško - slavonske županije s poznatim chefom Brankom Ognjenovićem pripremalo je u Zagrebu autohtona jela koja od sada imaju novu, modernu notu, a sommelierskim rječnikom rečeno za perfect match pobrinuo se poznati sommelier Darko Lugarić.

Stara jela interpretirana kroz modernu kuhinju

Bilo je tu svega – od pikantnog kulena, čvaraka, svinjske masti, pašteta od pileće jetrice i gljiva, rižota s kremom od buče, gljivama i slaninom crne svinje, fileta smuđa u vinskom tijestu, telećeg perkelta s noklicama, pečenke od crne slavonske svinje i krpica sa zeljem do pečenih jabuka u cimetu i vaniliji, okruglica od šljiva, tačkrla… stara jela interpretirana kroz modernu kuhinju s sve sljubljeno s odabranim vinima iz tri vinogorja Zlatne Slavonije: Kutjeva, Požege-Pleternice i Pakraca.

Zlatna slavonija eno gastro slavonski kuhari u drustvu chefa branka ognjenovica i chefa movoenpicka tomislava varge 04

Bogatstvo lokalnih namirnica iznimne kvalitete i vrhunska vina veliki su potencijal koji u kombinaciji s edukacijom, znanjem, trudom, radom, ali i dobrom promocijom generira odlične turističke rezultate i u destinaciju privlači suvremene posjetitelje u potrazi za autentičnim i originalnim eno-gastro doživljajem, na obostrano zadovoljstvo domaćina i gosta“, zaključio je chef Ognjenović. 

S njim mišljenje dijeli Darko Lugarić ističući širok spektar vina Zlatne Slavonije, posebno najraširenije sorte graševine koja upravo u ovom dijelu Hrvatske daje iznimne rezultate od pjenušaca do predikata, pa je za zagrebačko druženje sommelier odabrao više od 15 etiketa.  

Poznata vinska destinacija od sada i gurmanska oaza

U sklopu projekta Zlatna Slavonija Eno & Gastro radimo na razvoju eno-gastro ponude destinacije bazirane na lokalnim namirnicama te podizanju kvalitete usluge ugostiteljskih objekata, uz mogućnost implementacije fine dininga, navela je poručila je Maja Jakobović, direktorica TZ Požeško-slavonske županije.

“S tim ciljem od početka godine u suradnji sa chefom Brankom Ognjenovićem i sommelierom Darkom Lugarićem organizirali smo radionice i edukacije koje primjenom naučenog čine razliku koju u konačnici osjeti gost. Na edukacijama je sudjelovalo više od 80 kuhara, konobara, sommeliera i barista, vlasnika ugostiteljskih objekata i vinarija s područja čitave županije. Rezultat su novi, atraktivni jelovnici s vrhunskim autohtonim lokalnim proizvodima, uz atraktivan izbor impresivnih vina po kojima je naša destinacija nadaleko poznata." dodala je Jakobović.

Zlatna slavonija eno gastro 16

Zlatna slavonija eno gastro 18

Modernim načinom prezentacije tradicijskih jela, vrhunskih u svijetu nagrađivanih vina i namirnica malih, lokalnih proizvođača, doživljaj destinacije postaje potpun, a integrirano upravljanje kvalitetom preduvjet je napretka i turističkog rasta.

TZ Požeško-slavonske županije ove je godine realizirala hvale vrijedan samostalni projekt Zlatna Slavonija Eno & Gastro, podižući kvalitetu, inovirajući ponudu te u smislu eno-gastronomije, izdižući čitavu destinaciju. I zato je ovaj iskorak za naše područje iznimno važan jer osim što njeguje izvornost, čuva sve ono dobro što je nastalo u ovoj našoj lijepoj Slavoniji", istaknula je Antonija Jozić, županica Požeško-slavonske županije.

Odličan primjer kako se strateški razvija destinacija i direktno podiže kvaliteta te izvedba destinacije. O čemu sam već pisao prije: Saznajte kako se direktno podiže kvaliteta destinacije. Primjer koji bi trebale slijediti i druge turističke zajednice

Ne treba izmišljati toplu vodu, tako se strateški razvija destinacija. To je glavna uloga turističke zajednice, da poveže, educira, strateški razvija, brendira i promovira destinaciju,. 

Važno je naglasiti kako se tu ne radi o jednokratnoj edukaciji ili destinaciji, nego o zaokruženoj edukaciji dionika u destinaciji kako bi direktno podigla izvedba cijele destinacije. A nakon edukacije, slijedilo je upravo spomenuto događenje u Zagrebu kao element pozicioniranja i dodatne promocije. 

Primjer iz Požeško - slavonske županije je tako jednostavan, logičan,  prirodan te najvažnije konkretan. Primjer koji bi trebali slijediti i sve druge turističke zajednice. 

Foto: Borna Subota, EXE produkcija

Autor:  Goran Rihelj

24. studenoga 2022.