Pečenje pekmeza kao turistički proizovd

Poznato je kako je Lika, osim krumpira i sira škripavca, domovina šljive i ličke šljivovice. Upravo na tom tragu, 20. rujna 2018. u Ličkoj kući u Nacionalnom parku Plitvička...

Poznato je kako je Lika, osim krumpira i sira škripavca, domovina šljive i ličke šljivovice.

Upravo na tom tragu, 20. rujna 2018. u Ličkoj kući u Nacionalnom parku Plitvička jezera održano je pečenje pekmeza od šljive te degustacija domaćih štrudli punjenih nadjevom od šljiva, knedli punjenih domaćim šljivama, palačinki s pekmezom od šljiva, buhtli, pita sa šljivama te ličke šljivovice sa zaštićenim znakom regionalne kvalitete Lika Quality.

Inicijativa NP Plitvički jesera  „Sačuvajmo stari običaj branja šljiva i pečenja pekmeza“  nastala je iz želje  za očuvanjem starih običaj branja šljiva i pečenja pekmeza te planiranja njihove prezentacije svim posjetiteljima Nacionalnog parka Plitvička jezera.”Prateći trendove u gastronomiji, našim gostima namjeravamo ponuditi što više lokalnih namirnica. Već smo uključili niz proizvoda s oznakom Lika Quality, a za neke restorane sami proizvodimo basu, kiselinu i kobasice. Domaći pekmez od šljiva, koji će se posluživati na doručcima, dodatak je ovoj ponudi kojom namjeravamo prezentirati dio gastronomskog bogatstva Lika destinacije” izjavio je ravnatelj Nacionalnog parka Plitvička jezera.

Pečenje pekmeza kao turistički proizovd

Sama činjenica da turisti borave u prirodi, beru šljive, te sudjeluju u procesu pečenja pekmeza je doživljaj koji se ne zaboravlja. A kada na kraju priče i sami probaju pekmez koji su sami stvorili tu je vrhunac oduševljenja. Naravno isti taj pekmez će se koristiti na doručku, a jedan ili više pekmeza će odnijeli i u svoj dom, te se tako priča nastavlja kao i sjećanja i emocija o našoj turističkoj destinaciji. E sad zamislite ovu priču o pečenju rakije, kruha, autohtonih kolača od domaćih jaja, lavande itd…

S druge strane, konzumiranjem domaćih i organskih proizvoda hranimo se zdravo i pomažemo tj. povezujemo se s  lokalnim proizvođačima u plasmanu njihovih proizvoda, što je u skladu s održivim razvojem turizma.

Tako jednostavno, prirodno i logično. Moramo koristiti domaće i autohtone namirnice od malih proizvođača i OPG-a u našem HoReCa kanalu, jer upravo je to smisao turizma. Mi nažalost kroz turizam potičemo uvoz, umjesto da potičemo razvoj lokalne ekonomije i poljoprivrede. Padamo na salati, krumpiru, jajima, dagnjama… Smisao turizma je povećati turističku potrošnju te da se ista ta potrošnja spušta na lokalnu ekonomiju. Suprotno od toga je kontraproduktivno. Jedno pitanje za razmišljanje: Kolika je dnevna potreba Splita za jajima? Tjedna? Mjesečna? Jedna koka godišnje nese oko 280 jaja. A sad zamislite koliko je to OPG-ova i ljudi zaposleno samo u lancu koji proizvodi domaća jaja za potrebe turizma u Splitu.

Široka tema i samo dotaknuo vrh sante leda, ali poruka je nadam se jasna. Da moguće je, samo se trebamo baviti strateškim i održivim razvojem turizma.

Evo jednog odličnog primjera za inspiraciju.

Povezane vijesti: