Potpisan Sporazum o projektnom udruživanju lokalnih turističkih zajednica na otoku Pagu

Jučer je na otoku Pagu potpisan Sporazum o udruživanju lokalnih turističkih zajednica u provedbi projekta „Razvoj outdoor turizma na otoku Pagu“ Predsjednici Turističkih zajednica gradova Novalje, Ante Dabo, Paga,...

Jučer je na otoku Pagu potpisan Sporazum o udruživanju lokalnih turističkih zajednica u provedbi projekta „Razvoj outdoor turizma na otoku Pagu“

Predsjednici Turističkih zajednica gradova Novalje, Ante Dabo, Paga, Ante Fabijanić,  Općine Povljana, Ivica Pogorilić  i Općine Kolan, Marin Pernjak te mjesta Stara Novalja, Ante Peranić potpisali su Sporazum o udruživanju lokalnih turističkih zajednica s područja otoka Paga u provedbi projekta „Razvoj outdoor turizma na otoku Pagu“ čiji cilj je razvoj i oblikovanje otoka u jedinstvenu, usklađenu i na tržištu afirmiranu destinaciju za outdoor turizam.

Riječ je, može se slobodno reći, o povijesnom trenutku u kojem su sve otočke turističke zajednice po prvi puta potpisale takav višegodišnji zajednički projekt koji je od značaja za turizam i kvalitetnu ponudu cijelog otoka Paga. 

Potpisivanje ovog Sporazuma odobrilo je Povjerenstvo Ministarstva turizma RH čime su se stekli preduvjeti za aplikaciranje za sredstva, ove godine utemeljenog Fonda za udružene turističke zajednice određenih područja  u cilju zajedničkog razvoja turističkog proizvoda i promocije destinacije. U Sporazumu su detaljno prezentirane aktivnosti koje bi se trebale realizirati do kraja 2023. godine. 

Ono što je bitno naglasiti su upravo ciljane aktivnosti koje će otok Pag brendirati kao jednu destinaciju, barem kada je u pitanju outdoor ponuda cijelog otoka Paga.

A to su unaprjeđenje postojećih i razvoj novih staza, organizacija i uspostava bike sharing sustava, servisnih stanica, odmorišta, podizanje dostupnosti turističkih atrakcija koje se nalaze uz i u blizini biciklističkih staza, razvoj tematiziranih i edukativnih staza, oblikovanje unificirane biciklističke i trail signalizacije i označavanje staza uz jednaki vizualni standard, zatim postavljanje informativnih tabli, izradu kvalitetnih karata s ucrtanim stazama i izradu brošure outdoor ponude otoka Paga, promotivnih video filmova i  foto galerije, podizanje kvalitete smještajnih i ugostiteljskih objekata za bicikliste, zajedničke promocijske aktivnosti, organizacije događaja i manifestacija. 

Ovo je logičan nastavak na dosadašnju kontinuiranu suradnju budući da su turističke zajednice otoka Paga unatrag više od tri godine krenuli zajedničkim putem suradnje pod motom „ Pag Mjesečev otok – jedna zajednička vizija“.

Foto: Srecko Vukov
Foto: Agencija Posada4

Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma

Time se u potpunosti poštuje namjera Ministarstva turizma RH za poticanje projektnog udruživanja turističkih zajednica nekog područja jer turizam nadilazi administrativne granice i zato su napravljene zakonodavne izmjene kako bi se omogućilo zajedničko predstavljanje i razvoj destinacija koje iako su posebne na svoj način, čine jednu cjelinu, odnosno zaokruženu turističku priču.

Kao što znamo, temeljem Zakona o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma koji je usvojen u svibnju 2019. godine, sustav turističkih zajednica preustrojava se, između ostalog, na način da se potiče udruživanje turističkih zajednica kao i njihovog osnivanja za područje više jedinica lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave kroz dodjeljivanje financijskih sredstava u cilju zajedničkog razvoja turističkog proizvoda i promocije destinacije. 

Važno je za istaknuti kako je u novom zakonu moguće novo projektno udruživanje, ali bez osnivanja nove turističke zajednice, bez novog zapošljavanja, bez novih ureda i novih materijalnih troškova, dok sve troškove nove turističke zajednice područja snose već postojeći TZ-ovi. 

Sljedeći korak / Jedan otok, jedan turistički brend – Otok Pag

Iako se radi o sinergiji, koja je više nego pohvalna, logična, prirodna i jedni način strateškog razvoja u 21.stoljeću, u spomenutom slučaju otoka Paga radi se na projektnom udruživanju. Korak dalje bi trebao biti i da se napravi sljedeći povijesni trenutak da se otok Pag brendira i razvoja kao jedna turistička destinacija ili brend.

Povezane vijesti: