Preko 80% hrvatskih građana kupuje na kioscima. Prilika za turističku promociju?

Kiosci su oduvijek bili sastavni dio našeg maloprodajnog okruženja, a njihov se izgled konstantno mijenjao i evoluirao, što je pratilo i širenje asortimana kao i ponude drugih usluga koje...

Kiosci su oduvijek bili sastavni dio našeg maloprodajnog okruženja, a njihov se izgled konstantno mijenjao i evoluirao, što je pratilo i širenje asortimana kao i ponude drugih usluga koje se nude kupcima. 

Prema istraživanju portala Ja Trgovac magazin i agencija Hendal, 81,9% hrvatskih građana kupuje na kioscima, što je samo po sebi jasan pokazatelj koliko je ovo važan maloprodajni kanal, a samim time i prodajni ili komunikacijski kanal. Ako razmišljamo van okvira, postavlja se pitanje može li isti biti kanal za komunikaciju i promociju turistički destinacija i turističkih proizvoda?

Znamo da je danas strašno veliki šum u komunikaciji i potrošači su svaki dan izloženi stotinama reklama. Sve teže i teže je doći do toliko ključne pažnje, a još teže ju je zadržati. S druge strane, smisao promocije je da potrošači vide poruku, te uvijek idemo na kanale gdje se nalaze naša ciljna skupina.

Vratimo se na istraživanje.

Kada je riječ o učestalosti kupovanja na kioscima istraživanje je pokazalo da svaki deseti kupac na ovim prodajnim mjestima kupuje svaki dan. Naime, svakodnevnih kupaca imamo 11,9%, a onih koji na kioscima kupuju nekoliko puta tjedno ima 22,4%. Da na kioscima nešto kupe jednom tjedno ističe njih 19,5%, dok je onih koji to učine nekoliko puta mjesečno 27,2%. Da na kioscima kupuju i rjeđe od toga navodi 18,8% kupaca u ovom maloprodajnom formatu.

Na pitanje koriste li dodatne usluge kioska kao što su dostava paketa, plaćanje računa i druge usluge koje nisu dio standardne asortimanske ponude, a polovica njih (49,5%) istaknulo je da koriste neke od dodatnih usluga koje nude operateri u ovom kanalu prodaje.

Najviše se kupuju cigarete s obzirom na to da ukupno 31,2% kupaca ističe da najčešće kupuju upravo ovu kategoriju proizvoda. Potom slijede tiskovine koje najčešće kupuje 21,4% građana, a nakon njih s gotovo izjednačenim udjelom dolaze bonovi na mobitel s 14,9% i karte za javni prijevoz s 14,1%. Neku vrstu pića najčešće kupuje 9,3% ispitanika, a 9,1% njih na kioscima kupuje slatkiše (žvake, bombone, čokoladice, sladoled i sl.).

Dnevne novine svaki dan kupuje svega 4,7% kupaca, ali ipak je osjetno veći broj onih koji ih kupuju barem jednom tjedno (24,8%). Da novine na kioscima kupuje rijetko ističe 37,5% kupaca, a da to nikad ne čini navodi njih 33%. Magazine/časopise svaki dan na kioscima kupuje 1,4% kupaca, a barem jednom tjedno to učini 19,4% kupaca. Ovu vrstu tiskovina rijetko kupuje 51,1% kupaca na kioscima, a 28,2% je onih koji magazine/časopise nikada ne kupuju.

Dakle, razmišljajte van okvira kako bi došli do pažnje potrošača. Ako na kioscima dolazi veliki broj potrošača, a vjerojatno kako se kampanje mogu birati prema područjima, ako ne i po pojedinačnim kioscima ( kao i dostava paketa ) probajte s kreativnom komunikacijom u prodaji konkretnih turističkih proizvoda.

Samo još jedno glasno razmišljanje, možda se nekome “upali lampica” pa dobije neku fora ideju. Javite nam svoje kreativne kamapnje da ispričamo vašu priču. Odlična dopuna je i guerilla marketing.

*Istraživanje su tijekom lipnja 2021. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Get wet for free

A kada smo već kod kreativnih i guerilla kampanja, evo jedne više nego zanimljive kampanje Splashdown Vodenog parka u Kanadi iz 2015. godine. #more#toplice#jezera#bazeni#rijeke …

Razmišljajte van okvira.

Show Graffiti

Kao i meni jedna od omiljenih kampanja od Nacionalne turističke zajednice Meksika.

Kakve to veze ima s kioscima? Nothing, but everything 🙂

Naslovna foto: Bert Christiaens from Pexels

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN