Predstavljen projekt 3D turističke karte Splitsko-dalmatinske županije. Projekt koji će redefinirati turističku promociju

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije predstavila je u četvrtak novi pilot projekt izrade 3D turističkih karata, kroz koje se mapira cije...

Autor:  Goran Rihelj

18. veljače 2023.

Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije predstavila je u četvrtak novi pilot projekt izrade 3D turističkih karata, kroz koje se mapira cijelo područje Splitsko-dalmatinske županije i predstavlja u jedinstvenom digitalnom obliku.

Digitalna tehnologija ovim se projektom stavlja u službu cjelovitoga turizma i prikazivanja skrivenih ljepota koje do sada nisu pokazane. Direktorica Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivana Vladović rekla je kako se na ovom projektu radi već šest mjeseci.

"Služeći se modernim tehnologijama pojednostavili smo vizuale i pokazali ono što je najatraktivnije. Razvijena je jedna posebna tehnologija te smo započeli proces stvaranja interaktivne trodimenzionalne vizualizacije Dalmacije", navodi Vladović.

Digitalizacija u pravom smislu. Ovo je nešto što još nitko u Hrvatskoj nije napravio, niti približno, a koliko osobno znam i pratim, niti u svijetu. Ima raznih VR i AR inačica, kao i 3D animacija, no da je netko digitalizirao cijelu širu regiju i još kroz 3D animaciju, to još nisam vidio. I još pri tome na tako visoko kvalitetnoj razini vizualizacije. 

"Ideja je da mapiramo sve što možemo, preko stotinu plaža, izlete, biciklističke staze, povijesnu baštinu, izlete nautičkog turizma, atrakcije i to u jednom modernom digitalnom obliku. Svaki će model imati svoje fotografije iz više dijelova, video sa dodatnim uputama i korisnim informacijama. Također, sve teme će biti moguće pretraživati po interesima, od kulturnih ruta do izleta i atrakcija", dodaje Vladović.

Screenshot 2023 02 17 at 16 8

Screenshot 2023 02 17 at 16 9

Screenshot 2023 02 17 at 16 4

Do početka travnja u 3D kartu će biti upisane najvažnije destinacije, a dogodine karta će sadržavati najmanje pet stotina lokacija i bit će postavljena na službenu web stranicu TZ Splitsko-dalmatinske županije (dalmatia.hr) kao i na stranicama svake gradske i općinske turističke zajednice. 

Župan Splitsko-dalmatinske županije Blaženko Boban istaknuo je kako su takvi projekti jedan dio u nizu čimbenika u pripremi turističke sezone, za koju se nada kako će biti uspješna.

"Smatram kako su uvođenje eura i pristup Schengenu znatno olakšali dolazak i boravak turista u Hrvatskoj. Iz svih europskih destinacija ljudi mogu doći ovdje, u srce ljepote Europe bez zaustavljanja. Ovaj alat koji je danas predstavljen turistima će biti jasan pokazatelj što sve mogu vidjeti na našem području", rekao je župan Boban.

Autor projekta je Darko Puharić, koji ističe kako ih je u ovom projektu vodio entuzijazam. “Na jedan moderan način prikazat ćemo sve te ljepote. Koristili smo šest različitih programa za vizualizaciju i izradu modela. Prvi stupanj je 3D reljef s prirodnim obilježjima kao što su more, jezera, rijeke… Drugi nivo su najprepoznatljiviji objekti, od tvrđava do crkava. Sada radimo TOP 100 plaže Srednje Dalmacije od njih 367. Generalno izrađujemo cijelu bazu Srednje Dalmacija u 3D obliku gdje možemo zaviri u svaki kutak.  Cijeli rad je autorsk, krenuli smo od nule i sve je filmske kvalitete.  Ono što je važno autorska prava ostaju Županiji. ", naglasio je Puharić.

Radi se o interdisciplinarnom pristupu jer baza će biti nova web stranica ( platforma ) koja je u izradi, a na kojoj će cijeli 3D reljef Srednje Dalmacije biti prezentiran. Ključno je što se ovdje ne radi o još jednoj 3D animaciji kroz video, nego sve će biti interaktivno i kao medij. Naime, kako je već spomenuto u članku, putem web stranice korisnici će moći tražiti što vidjeti i doživjeti kroz razne interese. Ako pričamo o aktivnom odmoru ili kulturnom turizmu, upravo će 3D modeli tj. karta biti korišteni za tu svrhu kao glavni element.

Kada korisnik odabere jednu od točki interesa na 3D turističkoj karti, imat će dodatne informacije. Od tekstova, slika i video filmova do svih drugih informacija koje želimo staviti uz objekt, aktivnost ili destinaciju na platformu. Zaključno, ne radi se samo o novoj web stanici TZ Splitsko-dalmatinske, nego o platformi, na kojoj će biti prezentirana cijela ponuda Srednje Dalmacije kroz 3D turističku kartu i sve dodatne informacije. 

Screenshot 2023 02 17 at 16 6

Screenshot 2023 02 17 at 16 7

Važno je za naglasiti kako je sve autorski rad, ništa nije preuzeto niti kupljeno, nego napravljeno sve od prve točke i crte do zadnjeg 3D rendera. Samim time, cijela građa ostaje kao fenomenalna 3D baza za daljnju buduću implementaciju. Od bojanki, individualnih ruta koje agencije mogu napraviti, drugačijih način prezentacije do digitalnih igrica i aplikacija. Mogućnosti su velike, upravo zahvaljujući tome što je sve napravljeno od nule i vlasništvo Županije. 

Srednja Dalmacija kao brend

Još jedan velik iskorak koji je prošao ispod radara, a iznimno je ključan u promociji i brendiranju. Srednja Dalmacija kao brend, a ne Splitsko Dalmatinska županija. Od prvog dana portala HrTurizam.hr naglašavam važnosti brendiranja turističkih regija i podbrendova, a ne županijama. Turizam ne poznajte granice, kako županijske tako ni gradske ili općinske, čak niti državne. Pogotovo sada od kada smo u schengenskom prostoru. No prepoznajte turističke regije. 

Sada napokon Turistička zajednica SD-a radi zaokret u komuniciranju i počinje koristiti Srednju Dalmaciju kao svoj brend, a ne ime županije. 

Autor:  Goran Rihelj

18. veljače 2023.