Više od pola ugostitelja oporavak očekuje tek za nekoliko godina

Kafići, barovi i restorani otvoreni su već nekoliko mjeseci od proljetnog lockdowna, no pandemija koronavirusa nažalost ne posustaje te su i dalje na snazi preporuke i restriktivne mjere koje...

Kafići, barovi i restorani otvoreni su već nekoliko mjeseci od proljetnog lockdowna, no pandemija koronavirusa nažalost ne posustaje te su i dalje na snazi preporuke i restriktivne mjere koje direktno utječu na ugostiteljski sektor. To ostavlja vidljiv trag na njihovo poslovanje, ali i utječe na promjenu navika i ponašanje gostiju. 

Kako bi saznali kakva je percepcija ugostitelja u odnosu na trenutno stanje u njihovom sektoru te kakva su njihova očekivanja u nadolazećem razdoblju, HEINEKEN Hrvatska je, u suradnji s agencijom IPSOS, u listopadu proveo istraživanje na slučajnom uzorku članova Nacionalne udruge ugostitelja Hrvatske.

Ispitanici, vlasnici kafića, restorana i noćnih klubova iz svih krajeva Hrvatske, kroz online istraživanje odgovarali su na pitanja izravno vezana za poslovanje u „novom normalnom“. Uz to, osvrnuli su se na promjene u navikama gostiju koje su primijetili, kao i na svoje planove za sljedećih šest mjeseci.

Unatoč pesimizmu, većina ugostitelja planira dodatna ulaganja u prilagodbu poslovanja uvjetima pandemije

Rezultati odgovora na pitanja vezana za poslovanje u ugostiteljskom sektoru u sljedećih šest mjeseci pokazuju da je 63% ispitanika izrazito pesimistično.

Više od polovice ispitanika oporavak ugostiteljstva očekuje tek za nekoliko godina (54%), dok četvrtina (25%) očekuje daljnju eskalaciju širenja virusa i novi lockdown nalik proljetnom.

Osim toga istraživanje je pokazalo da u sljedećih šest mjeseci 17% ispitanika planira zatvoriti svoj ugostiteljski objekt, a 24% njih planira to učiniti privremeno – kroz jesen i zimu. 

Oni koji planiraju nastaviti poslovanje u hladnijem dijelu godine, spremni su na dodatna ulaganja kako bi zaštitili goste i zaposlenike.

Više od 60% ugostitelja planira gostima i zaposlenicima osigurati dodatna zaštitna sredstva u nadolazećem razdoblju, 59% će dodatnim natpisima u objektima podsjećati na mjere i odgovorno ponašanje, 45% njih dodatno će educirati zaposlenike, a čak trećina (33%) uložit će u grijanje terasa kako bi gosti mogli i tijekom hladnijih mjeseci boraviti vani. 

Uslijed teških uvjeta poslovanja mnogi su ugostitelji bili primorani smanjiti broj zaposlenika

Petina njih ih je bila primorana otpustiti veći dio radne snage (20%), ali ohrabruje činjenica da je čak 42% vlasnika ugostiteljskih objekata ipak uspjelo zadržati isti broj radnika kao i prije početka pandemije, a 2% ispitanika čak i zaposliti nove ljude.

Ugostitelji su odgovarali i na pitanja o promjenama ponašanja gostiju. 82% ispitanika u većoj mjeri primjećuje da u objekte dolazi manje gostiju, da preferiraju vrijeme provoditi na terasama (77%), ali i da se kraće zadržavaju u objektu (59%).

Značajnije promjene u spolnoj strukturi gostiju koji dolaze u njihove objekte nisu primijetili, no 34% ispitanika primjećuje da u njihove objekte dolazi više mlađih gostiju. 

Kod više od polovice gostiju (52%) u većoj mjeri se primjećuje pojačan oprez i držanje distance, a zanimljivo je da je 56% ugostitelja uočilo da gosti manje čitaju tiskovine koje su im dostupne u kafićima i barovima.

Vidljiv je i značajan pad u konzumaciji pića, što je očekivano s obzirom na manji broj gostiju koji posjećuje ugostiteljske objekte te se tamo kraće zadržava. 

Izvor: HEINEKEN Hrvatska / Naslovna fotografija: Louis Hansel @shotsoflouis, Unsplah.com

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN